Martin is anders best wel aardig hoor
Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:Martin is anders best wel aardig hoor
Met Commandant cleaner eens goed boenen en dan waxen?Martin E. van Doornik schreef: ↑vr 12 jul, 2019 12:51Maar als Drees-trekker moet ik wat zuinig aan doen en alles zelf doen. Thuis dus.
Cranktrekker heb ik wel, maar de schroefdraad rondom de bout (al verwijderd) is kapot getrokken.
Die stang heeft beneden een waarschijnlijk gietijzeren wig die waarschijnlijk vastgeroest zit in de vorkbuis. Daarom kun je m.i. het best deze vorkbuis, in het midden tussen de twee vorkpoten, laten afsteunen op een zwaar stuk hout dat op zich op een harde vloer steunt. Dan tik of sla je de wig terug met een vrij zware hamer met een houten latje ertussen. Maar eerst proberrje veel kruipolie ertussen te krijgen en een nacht inwerktijd. Uiteraard moet de stang wel een paar slagen gelost worden. Vork en bankschroef zijn dingen die ik liever niet bij elkaar zie.Martin E. van Doornik schreef: ↑do 18 jul, 2019 16:22Stuur heeft een stang met inbus aan de bovenkant. Een tik met de hamer maar ik krijg geen beweging in. Ik heb geen bankschroef om de vork erin te klemmen. M'n buurman wel, maar die is nu op z'n werk.
Waar moet de brander dan precies gemikt worden? M.a.w. wat zit er volgens jou vast?
Als je de brander wat eng vindt werkt kokend water mischien ook. Misschien gaat de hitte vanuit het water wel sneller naar de cranck dan vanuit de vlam. Alles staat met de timing. De crank zit het meest los op het moment dat de warmte nog niet in de as is doorgedrongen. Ik denk aan een seconde of vijf à tien.
Jup, gaat snel idd. na een halve minuut tot een minuut zit de warmte ook in de as en dan zit het weer vast.Leon schreef: ↑vr 19 jul, 2019 10:18Als je de brander wat eng vindt werkt kokend water mischien ook. Misschien gaat de hitte vanuit het water wel sneller naar de cranck dan vanuit de vlam. Alles staat met de timing. De crank zit het meest los op het moment dat de warmte nog niet in de as is doorgedrongen. Ik denk aan een seconde of vijf à tien.