door
123456 » do 18 jul, 2019 08:25
supermario schreef: ↑do 18 jul, 2019 07:48
Hallo
Mijn vraag is: er zijn exped matten met ingebouwde pomp, maar nu ook met een zak om daar mee op te pompen.
Wat is volgens jullie het beste: met of zonder pomp.
Ik ben 183 cm. Ik kan maat 184 of 196 cm lengte kopen.
Ik twijfel welke maat ik het beste kan kopen.
Mario
Die mét handpomp werkt voor geen meter (kost meer tijd en inspanning dan blazen) en is bovendien volumineuzer.
Ben een erg tevreden gebruiker van een Exped Basic 7.5 matje zónder pomp, dat ik in een halve minuut met de mond opblaas. (Want ja, dat kan gewoon
) Ik heb de korte en smalle versie (182 x 48 cm). Kort, omdat ik mijn hoofd niet op het matje leg, maar op het Air Pillow L opblaaskussentje van Exped (dat weer op mijn broek en shirt ligt). Zo lig ik volstrekt comfortabel. Ik ben 1m89 en slank; bredere mensen hebben misschien een bredere mat nodig.
edit:
Er zijn op dit forum veel reacties van mensen met klachten over Exped-matjes. Het zou mij niet verbazen als dit vooral ultralight-versies betreft. UL heb ik bewust niet gekozen, omdat je ervan op aan kunt dat deze kwetsbaarder is. (Ik hang ook niet vijf fietstassen aan mijn ultralight racefiets om daarmee vervolgens dagelijks 1000 meter over jeep tracks te gaan afdalen, en dan gaan klagen bij de fietsenzaak als de fiets kapot gaat. Lightweight comes at a price.)