De outdoorguru heeft de Koga ebike getest, met elektrisch schakelen van Rohloff:
https://outdoorguru.com/bikes/trekking- ... ke-review/
https://outdoorguru.com/bikes/trekking- ... ke-review/
Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:Deze fiets is dan ook niet voor elke tocht gechikt. Toch zou ik er wel mee naar china durven fietsen. Met 2 accu's haal je zekers de 200 km en in de bergen afhankelijk van hoeveel klimmen en dalen per dag ook wel de 100 tot 150km.
De echte fietsavonturiers bedoel je? Ja, die zijn er.Fiets-avontuur schreef: ↑wo 17 apr, 2019 19:12Daarnaast, hoeveel mensen gaan nu echt op hun 3 weken zomervakantie de wildernis in en off the grid.
oh die zijn er zekers hoor. Maar wie de wildernis in gaat en"off the grid" koopt geen e-bike denk ik dan.willem.m schreef: ↑wo 17 apr, 2019 19:22De echte fietsavonturiers bedoel je? Ja, die zijn er.Fiets-avontuur schreef: ↑wo 17 apr, 2019 19:12Daarnaast, hoeveel mensen gaan nu echt op hun 3 weken zomervakantie de wildernis in en off the grid.
Dat is inderdaad best prijzig afhankelijk, maar dat is helaas de prijs bij Bosch, anderen (shimano) doen dat goedkoper.
Als ik de Active Line Plus motor kies, kom ik uit op 455km in plat terrein. In heuvel achtige terrein met 353 km in eco. met de sport mode wordt dit 158km. Lijkt me dus goede cijfers, maar weet niet precies hoe betrouwbaar dit is, maar je zou dus wel degelijk een paar dagen de wildernis door kunnen fietsen. Weet ook niet hoe sterk de Active line plus is, in verhouding to de CX line.Hans Keesom schreef: ↑wo 17 apr, 2019 20:54
232 km range in eco mode komt me over als wat overschat, 71 km in Turbo mode ook, maar ja, het is allemaal afhankelijk van hoeveel je zelf trapt en hoe vaak je boven de ondersteuningsgrens van 25 km/h komt.
Volgens met Voedingscentrum is een gezond gewicht voor een man van 50 (?) van 1m92 in de range van 69 tot 91 kg. Daar zit jij dus net iets boven. "Lichte mensen" (te laag bmi) zitten in dit geval onder de 69 kg.