Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Japan: voorjaar 2007 - Forum Wereldfietser

Japan: voorjaar 2007

Interesse in Japan ?
Ik wil in het voorjaar van 2007 Japan verkennen op de fiets. Waarom Japan? Japan is een land dat intrigeert, wat weet je nu eigenlijk van dit land, hoe is het dagelijks leven, wat doen ze anders dan in het westen, enz.
Mijn plan is om 3/4 weken te fietsen. Erheen vliegen kan met KLM (rechtstreeks) maar ook goedkoper met bijv. Austrian Air.
Japan is natuurlijk een duur land, maar ik ga kamperen, dat schijnt overal makkelijk te kunnen.

Zijn er meer mensen die met een vergelijkbaar idee rondlopen en die misschien willen aansluiten? Laat gerust iets van je horen.

Kort iets over mijzelf: ik ben Jim, 46 jaar, al wat ervaring met fietsen in het buitenland (zie mijn site www.jimvandenberg.nl ), kan makkelijk alleen reizen, maar stelt gezelschap van andere vakantiefietsers ook erg op prijs. Ik werk bij de gemeente Den Haag, daarnaast ben ik ook freelance reisleider.
Ik fiets graag door (zeg 80-100km per dag) en ben gemiddeld geïnteresseerd in cultuur. Ik hoef niet iedere tempel of bezienswaardigheid met een uitgebreid bezoek te vereren. Het reizen met de fiets geeft mij op zich al veel voldoening; het is de ideale manier om een goede indruk te krijgen van een land, de geuren, de kleuren, de dorpjes, de winkeltjes, de mensen.
Ik fiets graag op de stille weggetjes achteraf dus zo min mogelijk op doorgaande wegen met veel autoverkeer, maar dat zal voor de meesten van ons wel gelden.

jim jimvandenberg@jimvandenberg.nl

Hallo Jim,

Ik had zo met je meegegaan als ik de tijd kon vinden in het voorjaar. Maar ik ben docent en zit vast aan mijn onderwijs. (Ik krijg volgende maand mijn rooster maar vermoed dat er niet veel ruimte is voor lange vakantie in het voorjaar). Ik ben er afgelopen zomer geweest en vond het bijzonder leuk. Waar wil je precies gaan fietsen in Japan?

Ik vond Japan overigens niet bijzonder duur en vaak zelfs goedkoper dan Nederland.

Om alvast wat in de stemming te komen: hier zijn mijn vakantiefotootjes van Japan:
http://telecastermaster.hyves.net/album ... 7Cfr_it_ph

Peter

Hi Peter,
Mooie foto's hoor, weer een goeie inspiratiebron.
Mijn interesse gaat uit naar het noorden, Hokkaido, maar niets staat vast, kan dus nog alle kanten uit.
Ik ben wel benieuwd naar jouw reis, misschien vind je het leuk om een paar highlights met ons te delen, heb je nog goeie tips.

jim

Er is behoorlijk veel info over fietsen en fietsvakanties in Japan; de meest interessante sites zijn volgens mij de volgende:

http://www.e-wadachi.com/howto_e.html met erg veel info in goed Engels van de Japanner Sora; naast algemene info en talloze tips-and-tricks ook diverse verslagen van fietsroutes; heel leuk ook de talloze audiobestanden die je kunt aanklikken; ook de verslagen zijn leuk om te lezen met veel foto's, o.a. van het verkeer, het eten etc.

http://www.japancycling.org/v2/cguide/part1/ een uitgebreide website over fietsen in Japan plus relevante algemene info over kamperen, eten etc., met gedetailleerde kaartjes; de internetbijbel eigenlijk voor wie wil fietsen in Japan.

Ben je ook zo nieuwsgierig naar Japan, fiets met mij mee, ik ben van plan om in april/mei 2007 naar Japan te gaan.

jim

Is goed jim ik ga met je mee maar zullen we dan eerst naar cuba, voor je het weet is fidel dood en kunnen we niet meer bij hem op de thee!

Jeetje Carolien, je stelt me wel voor een dilemma, Cuba is natuurlijk ook interessant. Je ziet het, ik ben heel flexibel en eigenlijk wel overal voor in. Ik ga erover nadenken, wellicht zijn er meer liefhebbers voor Cuba, een idee voor een nieuwe topic misschien?

jim

Hi Jim,

Eelco Weijmans, onze pas afgestudeerde basis-arts, is al meer dan een jaar op wereldreis en heeft onlangs Japan aangedaan.
Ik zal zijn nieuwsbrief naar je toe sturen per mail.

Groet, Rena :wink:

Hey Rena,

Bedankt voor de tip, mooie verhalen van Eelco. Eerlijk gezegd volg ik hem al enkele maanden op zijn weblog, hij is al een beetje beroemd.

jim

TOPIC GESLOTEN.
Waarom? Omdat mijn plannen zijn gewijzigd, ik ga naar Cuba.
Japan blijft wel in de picture, dus houd het forum in de gaten, want waarschijnlijk komt er een reis JAPAN 2008!

rena, je doet me te veel eer toe, basisarts ben ik nog niet, daar moet ik als ik thuis kom eerst nog even twee jaartjes voor studeren..

en jim, cuba is ook een prima keus, maar van japan kun je ook nog even genieten; over een week of twee steek ik waarschijnlijk over naar taiwan en is japan na bijna vijf maanden (jaja, ik snap het zelf ook niet helemaal..) eindelijk (?) voorbij.. (als ik dan toch even een paar tips voor te bereizen gebieden mag pluggen: kyushu, japan alps of shikoku; eilandjes in het zuiden zijn ook leuk, maar daar kom je niet al te veel aan fietsen toe)

groet vanaf het bijna strand in naha (en nee, wees niet jaloers, hier is het ook niet warm),


Eelco