Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 328 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

35410 berichten
Helemaal goed! Zo moeilijk was hij dus ook weer niet blijkbaar..
Maar chapeau. Aan jou weer, Wolt.
Welke ferry nam ik?

Bijlagen

Die over de Yukon River in Dawson City, Canada?

Afbeelding
gerritdevries schreef:
wo 06 mar, 2019 15:04
Die over de Yukon River in Dawson City, Canada?

Afbeelding
Dat is snel Gerrit... De beurt is aan jou.
Wolt schreef:
wo 06 mar, 2019 15:06
Ach, als ik het niet binnen 3 minuten kan vinden, geef ik het op.
Deze zal ook wel niet te moeilijk zijn:

5a.jpg
gerritdevries schreef:
wo 06 mar, 2019 15:13
Wolt schreef:
wo 06 mar, 2019 15:06
Ach, als ik het niet binnen 3 minuten kan vinden, geef ik het op.
Deze zal ook wel niet te moeilijk zijn:

5a.jpg
De Gravensteen in Gent? Ik kijk iedere middag naar Flikken op één.... en ben er in 1972 ook nog langs gefietst.

Bij deze onderstaande topic, die op pagina 311 staat, zagen jullie de kerk van Bagband. Vandaag is mevrouw Hanna Steenblock de weduwe van molenaar Theodor Steenblock in Spetzerfehn, bij wie ik vroeger ben opgeleid, overleden. Oud 84 jaar. Ik ken die mensen al sinds 1982. Maandag 11 maart ga ik naar de uitvaartdienst in deze kerk.
Martin E. van Doornik schreef:
za 16 feb, 2019 15:15
Hier de volgende foto. Niet in Nederland. Daar heb ik vroeger kerkdiensten bijgewoond.

Afbeelding
Helemaal goed, Martin. De volgende is weer voor jou. En gecondoleerd.
gerritdevries schreef:
wo 06 mar, 2019 19:14
Helemaal goed, Martin! En er zaten nochtans geen wieken aan :).
Is dat trouwens de Martin-Luther-Kirche in Bagband, Nedersaksen?
Het was een bestaande raadselfoto, die al op pagina 311 opgelost is hoor! Het gaat erom dat ik maandag a.s. naar Bagband ga. Inderdaad in Niedersachsen, maar Oostfriesland klinkt nog veel beter. Mijn oude molenbaas was een echte Oostfries tot en mèt; hij sprak ostfriesische Sprache. Van het overige Duitsland moest hij niets weten, het was „Ausland" voor hem. Daarbij gebaarde hij met zijn hand over de schouder. Schoppen van handen door 60 jaar graan malen en groenstrepers sjouwen. Groenstrepers zijn jute zakken met een verticale groene streep. Die wogen 100 kg per stuk! Hij overleed in 2015 en ik als molenaar ben ik hem zeer veel dank verschuldigd. Je ziet hem verschijnen na 1.50e minuut. https://www.youtube.com/watch?v=DJWvHAuDg5I Tijdens mijn opleiding was het wel hard werken: dagelijks van 7.00 tot 20.00 uur op windkracht malen! Gelukkig houdt zijn zoon de molen nu nog steeds in bedrijf.
Ik ga een nieuwe foto zo plaatsen.
Een villa in Amerikaanse 'Original States'-stijl. Maar waar?

Afbeelding
Doet niet erg Amerikaans aan met zoveel ramen. Staat de villa in Nederland, misschien wel in 't Gooi?
math schreef:
wo 06 mar, 2019 23:39
Doet niet erg Amerikaans aan met zoveel ramen. Staat de villa in Nederland, misschien wel in 't Gooi?
Die bouwstijl kwam ik (per fiets) wel in Massachusetts en in Providence (Rhode Island) tegen. Denk bijvoorbeeld aan de Amityville-horrorfilm. Een voorbeeld hier: https://www.6sqft.com/long-islands-amit ... ave-buyer/ of https://texaspodcastmassacre.com/articl ... ror-house/

Niet in 't Gooi maar wel een klein beetje warm....
De villa ligt aan een smalle weg, die naar mijn constatering ook een populaire route voor wielrenners is.
Het heeft wel wat weg van Den Treek, maar in mijn herinnering is dat huis wat groter. Gokje dus.
aandegracht schreef:
do 07 mar, 2019 10:15
Het heeft wel wat weg van Den Treek, maar in mijn herinnering is dat huis wat groter. Gokje dus.
Den Treek, is dat de omgeving van Leusden onder Amersfoort? Nee, maar is wel in dezelfde provincie....
Nog steeds stilte? Het huis staat aan water.
Ik vind het een niet erg interessant landhuis met een fantasieloos dak. Jouw Amerikaanse stijlvoorbeelden hebben een veel mooiere daklijn. Kennelijk is het ook niet vaak op de korrel genomen, zodat Google het plaatje niet vindt.

Maar met de informatie dat het in Utrecht aan het water ligt, kom je al snel uit bij de Vecht. Het is waarschijnlijk buitenplaats Vechtenstein bij Maarssen.
Kan niet uit mijn hoofd en met hulp van het internetz het pand vinden. Staat het aan de Vecht? (Edit Ik bleek op hetzelfde moment dat het huis herkend was gepost te hebben)
math schreef:
vr 08 mar, 2019 00:37
Ik vind het een niet erg interessant landhuis met een fantasieloos dak. Jouw Amerikaanse stijlvoorbeelden hebben een veel mooiere daklijn. Kennelijk is het ook niet vaak op de korrel genomen, zodat Google het plaatje niet vindt.

Maar met de informatie dat het in Utrecht aan het water ligt, kom je al snel uit bij de Vecht. Het is waarschijnlijk buitenplaats Vechtenstein bij Maarssen.
Hallo Math, je hebt goed opgelost! Als je vanuit de stad Utrecht langs de rechteroever van de Vecht fietst, kom je er zo langs. Hier over de Zandweg, waar ook veel wielrenners rijden. Ik was op een molenaarsvergadering in de wijk Lombok en na afloop nam ik vanuit Hilversum de trein naar huis (de lijn naar Amersfoort lag plat). Waarom niet een mooie tocht langs de Vecht met al die landhuizen en kastelen maken tot Vreeland? De imposante scheve kerktoren van Loenen, de plassen van Loosdrecht.
Merkwaardig dat de WF'ers van "Rondje Utrecht" dat huis niet eens hebben herkend.... De overeenkomst met Amerikaanse villa's van de oostkust viel mij meteen op. Mijn foto is van 2 april 2016.
De volgende foto is voor jou.
Dit plaatje is recent in Nederland geschoten. Waar?

Afbeelding
math schreef:
vr 08 mar, 2019 16:02
Dit plaatje is recent in Nederland geschoten. Waar?

Afbeelding
Nog niet op Google Maps, maar dat moet de nieuwe brug over het Eindhovens Kanaal zijn bij de Gulbergen: https://www.google.nl/maps/@51.4441494,5.5722106,16.5z