Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Engeland 2018 - Forum Wereldfietser

Engeland 2018

Voor een regenachtige zondagmiddag.
Even nagenieten van de hittegolf van vorig zomer.
Het fotoverslag van mijn tochtje door Zuid-Engeland.

Peter
Heb je reisverslagen even doorgenomen. :D
Wat een mooie ronde naar Lands End, zeg! Als ik wat langer de tijd heb én mijn trip door Essex en Londen mij bevalt wil ik daar ook wel een keer heen.
Ik vind het wel jammer dat het contrast van je foto's wat beperkt is. Zou dit kunnen doordat je camera al wat ouder is? (geen idee wat voor camera dat is, het staat niet in de fotobestanden vermeld)
jwkeij schreef:... wil ik daar ook wel een keer heen.
Hopelijk heb je dan niet zulk belachelijk heet weer als ik had. Tenzij je daar goed tegen kunt.

Leon schreef: Ik vind het wel jammer dat het contrast van je foto's wat beperkt is. Zou dit kunnen doordat je camera al wat ouder is? (geen idee wat voor camera dat is, het staat niet in de fotobestanden vermeld)
Zelf was ik ook niet erg tevreden over de kwaliteit. Ik heb het vooral geweten aan het zeer zompige weer wat ik veel dagen heb gehad.
Camera is uit 2012. Zou dat uit kunnen maken?
En ja, er staan geen gegevens in mijn foto's. Die haal ik er altijd uit bij het verkleinen.

Peter
Die foto's zijn op zich prima, je moet alleen contrast en helderheid flink verhogen, en wat meer scherpte. Ik ben zo vrij geweest er eentje even snel door Lightroom te halen (het kan nog beter):
VBT_0730.jpg
VBT0730.jpg
Precies. Maar daarnaast zie ik over alle foto's een soort bruine zweem. Daar heb ik geen easy fix achteraf voor.
Mijn poging met Lightroom:
Afbeelding
Afbeelding
Mooi en inspirerend rondje!