Additionally, paste this code immediately after the opening tag: [TKG] Tourfiets met Rohloffnaaf - Forum Wereldfietser

[TKG] Tourfiets met Rohloffnaaf

Ik ben op zoek naar een tourfiets met Rohloffnaaf bv de IDworks easyroller of Koga Myata Expresssion.Ik ben 1.73 dus dan zoek ik een framehoogt van 54 cm met verende zadelpen of 57 zonder.
Herenuitvoering.


Moderated: Geef een juiste titel op

Is het een idee om bij een fietswinkel binnen te lopen?

Dat is wel mogenlijk natuurlijk de fietswinkel maar de Koga is niet meer leverbaar en de andere valt buiten mijn budget. Maar misschien heeft iemand 2e hands nog iets staan.

Misschien is de Fahrradmanufaktur T400 Rohloff interesant voor je. CrMo, dus sterker als een alu-frame.

frame: CroMo trekking frame (kleur: zwart)
Naaf/versnellingen: Rohloff 14 versnellingsnaaf
Remmen: Magura HS33 hydraulische velgremmen
Velgen: 26” Rigida Explorer met dubbel butted spaken
Verlichting: SON met SON naafdynamo

Een paar maartje's;
-Hij heeft geen excentrische trapas (welk het verwisselen van de band eenvoudiger zou maken),
-De velgen, spaken en ketting schijnen van iets mindere kwaliteit te zijn, als van bv de Idworx Easy Rohler. Maar ja, wat wil je voor zo'n prijs. En dat zijn toch dingen, die je later naar betere kwaliteit kunt opwaarderen.

Maar verder: Een wereldfiets. Zeker voor die prijs. Als je op 't forum zoekt op Rohloff T400 (of T-400), kom je vanzelf uit op posts van Whisky (erg blij met z'n T400). Ik kan ook zeggen: En dan geef ik vanaf hier het woord aan Whisky. :D :wink:

Tja Koga heeft net een nieuw frame ontwikkeld voor de Rohloff die zul je inderdaad nog niet zo snel tweedehands vinden ben ik bang. Maar moet het persé een Rohloff zijn? of mag het ook met een derallieur? Dan maak je bij een beter gesorteerde fietsenman tweedehands wel een kans denk ik zo.

Erg veel tweedehands fietsen met Rohloff naaf zul je inderdaad nog niet vinden. Een nieuwe Thorn Raven Tour zou ook een optie kunnen zijn. Dat is een veelgeprezen en betaalbare tourfiets met Rohloff naaf, voor 1200 pond, of ongeveer 1800 euri: http://www.thorncycles.co.uk/raventour.html
Wim

Als je een nieuwe fiets overweegt, kun je bijv ook naar een Avaghon, Santos of Snel kijken, deze zijn goed en een stuk goedkoper dan een ID Works.

Verder vroeg ik me nog af of er wereldfietsers zijn die van hun sponsor een test Rohloff hebben gekregen en die misschien voor een vriendenprijs van de hand kan worden gedaan. Of is dat een onzin suggestie?

Succes!

Elan uit Nijmegen verkoopt Rotor fietsen speciaal ontwikkeld rondom de Rohloff naaf. Complete fiets voor ca 1975 euro.
Ze, Rotor, hebben een online shop op www.generator-radsport.de.
Ik heb zelf net het Rotor Mission frame gekocht en zal laten weten hoe dat bevalt.

Misschien een optie om je zoekgebied niet alleen tot Nederland te beperken voor een gebruikte fiets.

Als je bijvoorbeeld Duitsland in je zoekgebied zou betrekken heb je al veel meer kans op succes volgens mij. De Duitse eBay is misschien een leuk begin, en/of anders diverse Duitse fiets-forums.

Hoi,

Whisky hier, de T-400 verslaafde en promotor (nee, ik word helaas niet zoals sommigen gesponsord) :roll:

Af en toe worden mooie 2e hands wereldfietsen aangeboden op de wereldfiets site van onze duitse collega's: http://www.rad-forum.de/postlist.php?Cat=&Board=market
Maar een 2e hands fiets met Rohloff is heeeel erg zeldzaam, gewoon omdat die Rohloffs niet kapot gaan en weer in de nieuwe reisfiets worden ingebouwd :)

Beter is het om een nieuwe fiets te kopen, je weet nooit wat de vorige eigenaar er mee uitgespookt heeft.
De T-400 is een confectiefiets met heel veel waar voor het geld:
http://www.fahrradmanufaktur.de/touren/touren.html
Een nieuwe T-400 met Rohloff kost ongeveer 1600E hier in Duitsland. Dat is erg voordelig want alleen de Rohloff kost al 800E en Magura HS-33 zijn ook niet echt goedkoop. Voor die prijs kan je nog wat extra luxe erbij kopen... Goedkoper zijn ze ook te vinden.
In ieder geval zijn ze goedkoper dan Santos en Co met haast dezelfde kwaliteit.

Er rijden al aardig wat wereldfietsers rond op de T-400, op reis of in de stad. Gewoon even zoeken op T-400 of T400 :)

Fiets de Wereld (op een T-400 Rohloff),
Whisky

Die T400 lijkt me wel wat.
Ook de andere onderdelen zijn top zoals de Son naafdynamo.
Zit er veel verschil in tussen de nederlandse en de duitse prijzen?

Bedankt voor de vele reactie's.
Vriendelijke groeten,
Peter
GerdC schreef:http://www.msp-hamburg.de/einzelstueck.html
(met dank aan Robertjan)
De Panther is 1299,- euro daar, maar wel met een Shimano naafdynamo, alu frame, en met een V-brake... Deze heeft 28" (622mm) wielen.
Wellicht toch interessant te zoeken naar een goedkoop aangeboden nieuwe T-400 Rohloff... (Zou mijn personlijke voorkeur zijn.)

Hoi!

Nederlandse prijzen voor de T-400 weet ik niet. Bij http://www.basislager.com (winkel tussen Keulen en Koblenz) staat het 2005 model (heb ik) te koop voor 1500E. Maar of ze die nog hebben weet ik niet.
Het 2006 model kost 2000E en heeft een SON. Een SON zelf laten inbouwen is bij een T-400 van 1500E nog altijd goedkoper dan om het 2006 model te kopen. En er zitten goede Schwalbe XR banden onder in plaats van Continentals.

Fiets de wereld,
Whisky