Deze houder voor een smartphone, om op een fietsstuur te monteren, heeft m'n buurman gevonden die wat spullen langs de Waddenzeedijk – ik woon er vlakbij – aan het jutten was. Die spullen, die hier zijn aangespoeld, zijn afkomstig van de overboord geslagen containers van het schip MSC Zoe, dat zo uitgebreid in de media heeft gestaan. Tijden sde storm heb ik daar ook op de dijk gestaan: wat stond het zeewater zo hoog en de kwelders waren niet meer te zien.
Mijn buurman heeft de houder schoongemaakt en aan mij gegeven. Aardige vent. Ik kon nergens een merk vinden, maar het schip vervoerde vooral Chinese containers met de naam Hanjin erop. De hoes is van buigzaam kunststof, rondom voorzien van een rits. Hij kan zowel verticaal als liggend gedraaid worden.
Op de foto ligt ernaast mijn smartphone. Dat ding gaat, als je hem niet gebruikt, steeds na ongeveer 10 seconden uit. Dan moet ik op een knop aan de rand drukken en dan de pincode intoetsen. Met de hoes van de houder eromheen dus nogal onhandig. Zeker bij het aflezen van de routekaarten, floep uit, na 10 seconden. Ik steek de smartphone liever in mijn broekzak. Wat vinden jullie van zo'n ding?