Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Naar huis fietsen vanuit zuidoost Azië - Forum Wereldfietser

Naar huis fietsen vanuit zuidoost Azië

Hoi!


Eind januari ben ik van plan terug naar huis te fietsen vanuit zuidoost Azië. Ik heb een ruw idee van de route en wilde graag een aantal dagdromen werkelijkheid maken en de Himalaya over steken, door Kyrgyzstan, Kazachstan, Azerbeidzjan en Georgië fietsen. Onderweg zijn er natuurlijk wel allemaal bekende routes die ik misschien wel wil doen, zoals de Pamir highway. Ik dacht eraan een rugtas en sportschoenen mee te nemen en onderweg ook wat hikes te doen.
Omdat het best een aantal maanden fietsen is, wil ik het low-budget doen met hier een daar een uitspatting. Hostels zijn namelijk best gezellig en het contrast van een stad vind ik ook fijn.

Ik ben 30 en woon en werk momenteel in Delft. Ik heb een aantal avontuurlijke trips gemaakt en ook veel gefietst. Ik heb trips met vrienden en in m'n eentje gedaan en ben er achter dat ik samen gezellig vind.
Zou iemand het leuk vinden (een stuk) mee te fietsen?


Groeten Justin Wildschut
Om wat tips vooraf te geven, wij fietsten het stuk in andere richting twee jaar geleden;
Kirgizie en Kazachstan zijn geen probleem en het gat tussen Kazachstan en Azerbeijan kun je vullen met Uzbekistan en de boot over de Kaspische Zee om zo het vrijwel onmogelijke Turkmenistan te omzeilen.
Blijft over het gat tussen Himalaya en Pamir, Pakistan en Afganistan krijg je geen verzekering voor en Tibet is vrijwel onmogelijk . Blijft over de zijderoute door China.Omdat je low-budget kiest zal veel vliegen niet de bedoeling zijn.
Wij losten dit op door het China 90-dagen-visum in Nederland aan te vragen en omdat als je dit hebt het ook snel moet ingaan zijn we begonnen met China. Wij fietsten door tot Osaka ,jij kunt in Westelijke richting doorfietsen zonder moeilijk visum tegen te komen.
Veel plezier door Pier en Jose.
bikeiteasy.wordpress.com
Bedankt Pier en Jose voor jullie reactie. Over de route had ik nog niet bijzonder veel nagedacht, ik was nog met de randvoorwaarden bezig zoals het netjes afronden van werk.
Google maps neemt een neutrale positie in wat betreft de landsgrenzen maar het lijkt er inderdaad op dat ik me politiek klem fiets als ik vanaf Nepal naar Tadjikistan fiets. Himalaya zou ik graag willen beklimmen maar nu zie ik China ook als mogelijk startpunt.
Jullie hebben een mooie reis gemaakt, lees ik. Ik lees ook op jullie blog dat misschien nog niet alle passen open zijn. Hebben jullie misschien een goede bron voor dit soort informatie, anders ga ik ook naar de fiets en wandelbeurs ;)
Een pas open of niet is ook zo'n punt. Wij moesten direkt Kirgizie uit en Kazachstan in omdat de Kegen-pas [1700 mtr.] tot Mei dicht is.Dat is dus Oost Kir.-Zuid Kaz.
Die Himalaya is een enorme hoefijzer-vormige keten van Himalaya -Karakorum -Pamir -Tien Shan van Indie tot Mongolie. Omdat wij in het vroege voorjaar waren en vrij Noordelijk ,bovendien geen grote klimmers, heb ik voor de oversteek ter plekke van de Tien Shan gekozen in Noord China .Moeilijk te vinden en een keer gefietst door een Westerling en met Sary-Tash [Kir.-China] de laagste mogelijkheid om van West Azie in Oost Azie te komen. Nog altijd 3400 meter hoog maar het hele jaar wordt er gesneeuwruimd ivm de staalfabriek in Yining.
Ik volg een dozijn fietsers op de route en de meesten hebben deze week het vliegtuig van Iran cq Turkye naar Indie of Mongolie genomen ivm dat moeilijke China visum en natuurlijk de kou.
Maar een site voor al die passen; ik zou 't niet weten.
Mogelijkheden te over echter.
Succes, Pier.
beste info voor de stans en omgeving (routes, visa etc)

https://caravanistan.com

succes met puzzelen en ik ben ook op de beurzen aanwezig…heb afgelopen jaar grofweg van Bangkok naar Eindhoven gefietst

groet, BertV