Hebben jullie dit ook (en is dit erg? )
Als ik alleen fiets krijg ik al na enige kilometers liedjes in mijn hoofd. Deze blijven een tijdje rondzingen en na wat nog meer kilometers willen ze ook naar buiten. Bijna onverwacht begin ik te zingen, neuriën (ik kan slecht teksten onthouden) en te fluiten (liefst vals). Wat mij altijd weer verrast is het liedje dat dan naar buiten komt. In sommige gevallen kan ik de verbintenis met de omgeving of mijn gevoel op dat moment ontwaren, in de meeste gevallen lijkt het of de jukebox van geheugen op random staat.
Bij afdalingen ben ik het meest vrij in mijn liedjes keuze. Dat komt waarschijnlijk omdat dan mijn concentratieniveau omhoog gaat. Ik ben nu eenmaal man en die kunnen geen twee dingen tegelijk Ik stimuleer het door dan gewoon te beginnen met een bepaalde toon te fluiten, voordat mijn adem op is heb ik al een liedje te pakken en ga ik flutend door de bochten.
Voor enkele situaties heb ik vaste liedjes:
Ik heb heel erg dorst: Tea in the Sahara (Police)
So the sisters would burn
As their eyes searched the land
With their cups full of sand
Ik ben aan het afzien maar ik wil het tempo strak houden: The distance (Cake)
He's going the distance
He's going for speed
She's all alone
In her time of need
Ik ben onverwacht gelukkig: Your lucky day in hell (Eels)
This could be your lucky day in hell
Never know who it might be at your doorbell
Ik ben benieuwd hoe dat bij jullie gaat: vul de poll in licht je keuze toe.
Sjirk
Als ik alleen fiets krijg ik al na enige kilometers liedjes in mijn hoofd. Deze blijven een tijdje rondzingen en na wat nog meer kilometers willen ze ook naar buiten. Bijna onverwacht begin ik te zingen, neuriën (ik kan slecht teksten onthouden) en te fluiten (liefst vals). Wat mij altijd weer verrast is het liedje dat dan naar buiten komt. In sommige gevallen kan ik de verbintenis met de omgeving of mijn gevoel op dat moment ontwaren, in de meeste gevallen lijkt het of de jukebox van geheugen op random staat.
Bij afdalingen ben ik het meest vrij in mijn liedjes keuze. Dat komt waarschijnlijk omdat dan mijn concentratieniveau omhoog gaat. Ik ben nu eenmaal man en die kunnen geen twee dingen tegelijk Ik stimuleer het door dan gewoon te beginnen met een bepaalde toon te fluiten, voordat mijn adem op is heb ik al een liedje te pakken en ga ik flutend door de bochten.
Voor enkele situaties heb ik vaste liedjes:
Ik heb heel erg dorst: Tea in the Sahara (Police)
So the sisters would burn
As their eyes searched the land
With their cups full of sand
Ik ben aan het afzien maar ik wil het tempo strak houden: The distance (Cake)
He's going the distance
He's going for speed
She's all alone
In her time of need
Ik ben onverwacht gelukkig: Your lucky day in hell (Eels)
Never know who it might be at your doorbell
Ik ben benieuwd hoe dat bij jullie gaat: vul de poll in licht je keuze toe.
Sjirk