Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Wereldontvanger (am, fm, sw) én mp3. Bestaat die? - Forum Wereldfietser

Wereldontvanger (am, fm, sw) én mp3. Bestaat die?

's Avonds in de tent vind ik het leuk om naar 'eigen' muziek te luisteren (mp3), of naar de Nederlandse wereldomroep.

Bestaat er een wereldontvanger(tje) waarmee je am, fm en sw ontvangt én mp3 kunt afspelen? Ik heb gezocht op het www maar kom zo gauw niets tegen.

Bedankt alvast!

Marcel
Marcel,
Die bestaat, heb ik ergens gezien, Helaas weet ik niet meer waar.
Ik zal mijn oogjes open houden als ik hem weer tegenkom dan laat ik je dat weten.

Groetjes

Leen

Daar ben ik ook benieuwd naar. Misschien is dit wel wat al lijkt het me geen wereldontvangertje van het formaat aansteker ;-)

http://www.sangean.nl/English/index.php?opt1=News
The DRM-40, THE FIRST DRM RADIO will be launched in Europe by SANGEAN soon. The model is fully equipped and receives DRM (the digital alternative for the wavebands AM/SW/LW), and DAB (the digital alternative for the FM waveband). But off course also the existing analogue bands FM/AM/SW/LW can be received and does the radio have RDS. Therefore this nicely designed radio has all a radio needs today and is also completely ready for the future. Off course all in our well known SANGEAN-quality. Further the DRM-40 has many possibilities like USB-connection and SD-Card slot . With this it plays MP3 Files and also it records in MP3-format directly from the radio. All in all a radio to get into your home.

Geen idee of je het DRM signaal (digitale radio) wereldwijd ook kunt ontvangen. Zie http://nl.wikipedia.org/wiki/Digital_Radio_Mondiale voor meer over DRM

Hallo Marcel,

Op de site van de Wereldomroep heeft een tijdje terug een test van allerlei wereldontvangers gestaan.
Misschien kun je daar wat mee.
Het artikel hierover staat hier, het testrapport (pdf) daar.

mvg
Kunno
Bedankt voor jullie ideeën. De site van de wereldomroep met de wereldontvangers-test had ik al gezien. Ook daar geen model met mp3.

Vreemd eigenlijk, mp3 en FM zitten tegenwoordig al op mobiele telefoons, maar de combinatie wereldontvanger en mp3 is nagenoeg onvindbaar.

De Sangean ziet er veelbelovend uit. 'k Ben benieuwd naar de prijs. Deze snap ik overigens niet helemaal: 'Further the DRM-40 has many possibilities like USB-connection and SD-Card slot. With this it plays MP3 Files.'

Betekent dat nou dat je iedere keer eerst een USB moet aansluiten om naar mp3 te kunnen luisteren? Lijkt me niet, ik neem toch aan dat je de mp3-bestanden op een geheugen in de radio zelf kan plaatsen.

Enfin, de volgende fietsvakantie is pas over 7 maanden. Dan weten we vast meer over de Sangean.

Nogmaals mijn dank,

Marcel
marcel kuiper schreef:Deze snap ik overigens niet helemaal: 'Further the DRM-40 has many possibilities like USB-connection and SD-Card slot. With this it plays MP3 Files.'
Ik denk dat je mp3's op je SD-Card kan zetten en die gewoon kan afspelen.
Ook kan je hem verbinden met een pc via de USB-poort en zo je mp3's uploaden op die SD-Card.
marcel kuiper schreef:De Sangean ziet er veelbelovend uit. 'k Ben benieuwd naar de prijs.
299 euro volgens de site van de wereldomroep:
http://www.wereldomroep.nl/gids/radio/d ... _radio/drm

DRM uitzendingen zijn nog in een testfase, klinkt veelbelovend, korte golf in CD kwaliteit en in stereo en wereldwijd te ontvangen.
Bericht verplaatst naar de categorie Materiaal.

De tovenaar schreef:Daar ben ik ook benieuwd naar. Misschien is dit wel wat al lijkt het me geen wereldontvangertje van het formaat aansteker ;-)
Formaat is 180 x 260 x 90 mm en weegt 1,7 kg zonder batterijen.
Wordt het al een stuk minder interessant.

Gisteravond een mailtje gestuurd naar Sangean met de vraag of er niet een handzamer modelletje komt. Helaas, in ieder geval niet in de komende 6 maanden.