Gespot op de site van Warringtoncyclecampaign, met als onderschrift 'It is good to see the Space for Cycling campaign being adopted on an international scale as can be seen in this example from Australia'.

Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:Dit vond ik ook een briljante. Monty Python IRL!keesswart schreef: ↑di 21 aug, 2018 14:45Gespot op de site van Warringtoncyclecampaign, met als onderschrift 'It is good to see the Space for Cycling campaign being adopted on an international scale as can be seen in this example from Australia'.
Als je ziet waar sommige mensen fietsen, dan lijkt dit toch mee te vallen. Ik ken het voor- en natraject natuurlijk niet en kan de diepte van de trappen moeilijk inschatten, maar zelf ik zou dit mogelijk met de fiets durven. (En ik ben zeker geen durfal.)nicolevelo schreef: ↑do 23 aug, 2018 15:53Grappig, het eenzame bord in de Elzas. Het doet me denken aan een bord dat ik vorige maand fotografeerde op de Gemmipas (Zwitserland, 2300 m). Komende van de kant van Kandersteg, te voet, begint daar de steile afdaling naar het Rhônedal, richting Leukerbad (helemaal beneden te zien op de foto).
Geen mens die zich daar met de fiets zou wagen. Of toch?
Gemmipas verbodsteken fietsers.jpg
Naar boven zou me niet lukken. Naar beneden lijkt het nog goed fietsbaar.
Op mijn foto is niet te zien wat volgt. Google leert me dat sommigen dit bergpad blijkbaar toch met de mountainbike doen: https://www.trail.ch/tour/gemmipass/gemmi.htm.Revanho schreef: ↑do 23 aug, 2018 17:10Als je ziet waar sommige mensen fietsen, dan lijkt dit toch mee te vallen. Ik ken het voor- en natraject natuurlijk niet en kan de diepte van de trappen moeilijk inschatten, maar zelf ik zou dit mogelijk met de fiets durven. (En ik ben zeker geen durfal.)nicolevelo schreef: ↑do 23 aug, 2018 15:53Grappig, het eenzame bord in de Elzas. Het doet me denken aan een bord dat ik vorige maand fotografeerde op de Gemmipas (Zwitserland, 2300 m). Komende van de kant van Kandersteg, te voet, begint daar de steile afdaling naar het Rhônedal, richting Leukerbad (helemaal beneden te zien op de foto).
Dit is denk ik gedaan om de overlast te beperken voor de volksstammen die in de zomer op dit pad lopen. De Gemmipas is namelijk best wel een bekend fenomeen. Terecht dat ze fietsers willen weren!nicolevelo schreef: ↑do 23 aug, 2018 17:42Op mijn foto is niet te zien wat volgt. Google leert me dat sommigen dit bergpad blijkbaar toch met de mountainbike doen: https://www.trail.ch/tour/gemmipass/gemmi.htm.Revanho schreef: ↑do 23 aug, 2018 17:10Als je ziet waar sommige mensen fietsen, dan lijkt dit toch mee te vallen. Ik ken het voor- en natraject natuurlijk niet en kan de diepte van de trappen moeilijk inschatten, maar zelf ik zou dit mogelijk met de fiets durven. (En ik ben zeker geen durfal.)nicolevelo schreef: ↑do 23 aug, 2018 15:53Grappig, het eenzame bord in de Elzas. Het doet me denken aan een bord dat ik vorige maand fotografeerde op de Gemmipas (Zwitserland, 2300 m). Komende van de kant van Kandersteg, te voet, begint daar de steile afdaling naar het Rhônedal, richting Leukerbad (helemaal beneden te zien op de foto).
Succes ermee Renaat!
Ah, dan is het geen grappig bord maar wel een echte veiligheidsmaatregel. Er klommen inderdaad enkele fietsers op een (e-)mountainbike naar boven langs het wandelpad aan de kant van de Daubensee en ik kon me niet voorstellen dat zij deze steile afdaling naar Leukerbad zouden overwegen.willem.m schreef: ↑do 23 aug, 2018 18:23Dit is denk ik gedaan om de overlast te beperken voor de volksstammen die in de zomer op dit pad lopen. De Gemmipas is namelijk best wel een bekend fenomeen. Terecht dat ze fietsers willen weren!nicolevelo schreef: ↑do 23 aug, 2018 17:42Op mijn foto is niet te zien wat volgt. Google leert me dat sommigen dit bergpad blijkbaar toch met de mountainbike doen: https://www.trail.ch/tour/gemmipass/gemmi.htm.
Succes ermee Renaat!
Ik ben voorstander van het scheiden van wandelpaden en mtb-tracks. Zo vond ik het asociaal dat we afgelopen juni op de mtb-track vanaf Tresviso wandelaars tegenkwamen. Echt levensgevaarlijk!
Wat volgt daar zou ik vriendelijk voor bedanken met de fiets. Iets boven mijn niveau.nicolevelo schreef: ↑do 23 aug, 2018 17:42Op mijn foto is niet te zien wat volgt. Google leert me dat sommigen dit bergpad blijkbaar toch met de mountainbike doen: https://www.trail.ch/tour/gemmipass/gemmi.htm.
Succes ermee Renaat!
Ik ook niet, het is wel een Frans plaatsnaambord. Een vertaling bracht geen soelaas.