Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Titanium vakantiefiets. - Forum Wereldfietser

Titanium vakantiefiets.

Vandaag vrienden uitgewuifd bij hun vertrek 3 weken fietsvakantie Frankrijk.
Ze hadden m.i. toch wel wat aparte fietsjes uitgekozen voor deze trip ... op maat gemaakte Pilot titanium frames (Nederlandse makelij), zag er mooi en degelijk uit.
Wat is de ervaring hier op het forum m.b.t. titanium frames voor vakantiefietsen?
Iemand van het forum heeft een Idworx BLT Ti, kan je ff op zoeken. Verder weet ik ff niemand zo...

Had de hele ploeg die je uitzwaaide Pilot titanium fietsen? Zou wel bizar zijn.
Titanium is een pracht frame materiaal. Het heeft de fijne rijkwaliteiten van chique staal (de frames zijn niet zo vervelend stijf als bij alu) maar dan iets lichter. Het nadeel is dat het moeilijk te verwerken is en dat je dus vrijwel alleen in China vervaardigde confectieframes ziet. Zelf heb ik dan liever een chique stalen maatframe dan een titanium confectieframe. Maar smaken verschillen.
Fedor schreef:
di 21 aug, 2018 12:03
Iemand van het forum heeft een Idworx BLT Ti, kan je ff op zoeken. Verder weet ik ff niemand zo...
Had de hele ploeg die je uitzwaaide Pilot titanium fietsen? Zou wel bizar zijn.
Ja, allemaal een titanium frame, ... "De hele ploeg" bestond slechts uit 2 mensen.
Ed kettingvet schreef:
di 21 aug, 2018 12:23
Ja, allemaal een titanium frame, ... "De hele ploeg" bestond slechts uit 2 mensen.
Twee Pilots ti bij elkaar is al bizar ;) Zo veel zie je ze niet :)
Titaniumframes zijn o.a. zo duur omdat ze lastig te maken zijn. Lassen van titanium kan alleen in een zuurstofloze omgeving. Dat gebeurt in een couveuse, zoals hier. Je hebt dan wel een frame dat extreem bestand is tegen corrosie. Dus ideaal voor fietsers die vaak op het strand of op gepekelde wegen rijden en toch jarenlang hetzelfde frame willen blijven gebruiken. In principe zouden deze frames niet stuk mogen gaan, maar dat kan in de praktijk tegenvallen (zie dit titaniumforum).
Sinds 2010 ben ik de zeer :) :D gelukkige eigenaar van een titanium van Nicholas Amazon Rohloff, met Son naafdynamo en :idea: usb aansluiting om telefoon onderweg van stroom te voorzien.

Oh, ik heb trouwens een voorserie-exemplaar, direct van Jan-Willem gekocht toen ik een kijkje kwam nemen in hun Atelier/werkplaats. Zijn vader heeft de wielen gespaakt, met de Rohloff naaf erin en de Son naafdynamo. Er zit geen framenummer in. Het onderhoud (voor zover nodig) doe ik bij www.Bike4travel.nl

Mijn Amazon weegt met titanium bagedrager, 2x Son en 622x40 Almotions minder dan :idea: :lol: 11 kg, en wordt dagelijks gebruikt voor van alles.
Verder nog een titanium Gazelle V8 in de garage hangen + een Idworx MR en nog wat leuk spul. :P :oops:

Sinds een jaar rijd ik op Schwalbe Almotion banden, ik heb de spatborden aangepast (gedeeltelijk opengezaagd) zodat de Almotions passen.

Mijn ervaringen en foto's heb ik een aantal keren gedeeld op dit 8) forum, ik weet nu even niet hoe ik een :idea: :oops: foto kan posten hier.

Dirk
Foto plaatsen:
Zorg dat de foto opgelagen is ergens op je PC.
Klik op "plaats reactie" en geef je tekst in.
Klik dan op "Bijlage" --> "Bestanden toevoegen".
Kies dan de afbeelding(en) die je wil plaatsen --> klik op afbeelding en kies dan "Plaats in tekst", klaar.

Ik ben ook maar een digibeet maar denk dat het zo kan.