Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Gevraagd: Rohloff kransafnemer - Forum Wereldfietser

Gevraagd: Rohloff kransafnemer

Ik ben op zoek naar een Rohloff kransafnemer. Zoals deze: https://www.vakantiefietser.nl/product/ ... nsafnemer/

Omdat de prijs mij wat hoog is (€35,-), hoop ik het via deze weg goedkoper te kunnen vinden. Zijn er mensen die een kransafnemer hebben liggen maar er geen gebruik meer van maken? Of weten waar dit voor een lagere prijs beschikbaar is?

Bedankt en groeten,
Dorien
Mijn advies; ga even langs een Rohloff winkel met je schoongemaakte wiel en vraag heel lief of ze even je kransje los willen halen. En als je iets lekker meeneemt voor bij de koffie rekenen ze er niets voor. :)
Ha Eric,

Voor in NL is dat een goede optie en dan fiets ik zeker langs, maar voor op reis is het wel handig (lijkt me) er zelf een mee te kunnen brengen. Weet niet hoeveel fietsenmakers onderweg mijn kransje kunnen vervangen...
Dus mijn vraag staat nog steeds :)
Goed gereedschap kost geld, en als je als Rohloff de rohloff-markt beheerst kan het zijn dat je meer betaald dan eigenlijk nodig zou zijn. Nieuw zie ik ze zo 1,2,3 voor rond de €30,- Mogelijk dat ze nog goedkoper te vinden zijn, verwacht het alleen niet.
Als je online gaat bestellen bestel dan wel de goede, er zijn meerdere versies.
Ik zie ook nog een versie van Cyclus, die is goedkoper maar zeker niet slechter. Nog even zoeken dus.
rij je meer dan 500 km op reis dan heeft t zin als the daar voor de heflt aan komt zou ik zeggen nieuw kransje erop en fietsen maar.
_Peter_ schreef:
ma 13 aug, 2018 17:50
Goed gereedschap kost geld, en als je als Rohloff de rohloff-markt beheerst kan het zijn dat je meer betaald dan eigenlijk nodig zou zijn. Nieuw zie ik ze zo 1,2,3 voor rond de €30,- Mogelijk dat ze nog goedkoper te vinden zijn, verwacht het alleen niet.
Als je online gaat bestellen bestel dan wel de goede, er zijn meerdere versies.
Ik zie ook nog een versie van Cyclus, die is goedkoper maar zeker niet slechter. Nog even zoeken dus.
Logisch inderdaad, daarom ook de hoop dat mensen zoiets hebben liggen en het niet willen laten verstoffen...
Iemand? aaaah toe? :D
Je kan voor dat geld ook een splined carrier kopen. Hoef je alleen maar een klemring er af te halen.

Als je een fiets met rohloff hebt ben je veel geld kwijt of dan een eenmalige uitgave van €30 veel is?

Mario
supermario schreef:
ma 13 aug, 2018 20:56
Je kan voor dat geld ook een splined carrier kopen. Hoef je alleen maar een klemring er af te halen.
Met een tandwiel van Rohloff is dat idd een goede optie.

Met een riem-tandwiel van Gates zou ik het afraden ;)
Ik ben wel heel nieuwsgierig naar wat voor reis je van plan bent. Want je kunt m.i. zeker 10.000km met een kransje toe. Bij een cassette gat het schakelen er onder lijden als de kransjes slijten, bij Rohloff heb je daar geen last van en kun je heel lang doorrijden voordat je ketting doorslaat.

De enige "must" voor Rohloff op reis vind ik een easysetje (plus gereedschap/kennis om 'm te wisselen). Oh, en als je onderweg het schakelkabeltje moet vervangen, neem dan de restanten van het kapotte kabeltje mee terug naar huis zodat je daar voor 6 euro weer een nieuw easysetje van kunt bouwen (kant en klaar kost een easyset ongeveer 30 euro als ik het me goed herinner)
PeterFokkinga schreef:
ma 13 aug, 2018 21:04
Ik ben wel heel nieuwsgierig naar wat voor reis je van plan bent. Want je kunt m.i. zeker 10.000km met een kransje toe.
Niets staat vast, maar ideetje nu is vanaf Singapore naar NL. Zolang ik er lol in heb.
Heb liever spullen mee voor onderweg, voor het geval het misgaat. En dat kransje moet ik dan alsnog een keer omdraaien
Mijn ervaring is dat je onderweg niets aan de kransafnemer hebt. Het tandwiel zit altijd zo vast dat je ook een zgn kettingzweep nodig hebt. En dan nog lukte mij het daar niet mee. In de bankschroef met een hamer er bij. Dat kun je dan wel ergens regelen, maar in de rimboe heb je er niets aan. Mijn advies is om een splined carrier (S) te plaatsen. Met een schroevendraaier pulk je de borgring er af en draai of vervang je het tandwiel.
Ze komen op Marktplaats wel eens voorbij. Stond er laatst nog eentje op
PeterFokkinga schreef:
ma 13 aug, 2018 21:04


De enige "must" voor Rohloff op reis vind ik een easysetje (plus gereedschap/kennis om 'm te wisselen). Oh, en als je onderweg het schakelkabeltje moet vervangen, neem dan de restanten van het kapotte kabeltje mee terug naar huis zodat je daar voor 6 euro weer een nieuw easysetje van kunt bouwen (kant en klaar kost een easyset ongeveer 30 euro als ik het me goed herinner)
Of een naaf met externe schakelbox nemen ;-)
Bedankt voor alle info. Het is de splined carrier geworden en een goede dosis vertrouwen dat het allemaal wel ergens te repareren valt, mocht er iets stuk gaan.

Veel fietsplezier allen