door
Jurr » di 26 jun, 2018 05:38
Wim schreef: ↑ma 25 jun, 2018 16:24
Trein betekent vooral de boot natuurlijk.
Of de trein vanaf Rotterdam CS naar London, met overstap in Brussel en vevolgens de kanaaltunnel. Gaat dat met de fiets? Op de terugweg is het tegenwoordig een directe verbinding vanuit London.
Wim schreef: ↑ma 25 jun, 2018 16:24
Hoek van Holland-Harwich is handig, al is er nu een trein probleem tussen Schiedam en HvH.
De Rotterdamse RET heeft het traject overgenomen van de NS, en maakt er een metrolijn van. Tot die gereed is rijden er bussen op de route, die geen fietsen meenemen. De verwachte opleverdatum van de metrolijn op de site van Stena klopt niet, beter is daar de site van de RET voor in de gaten te houden. Men heeft de datum al een aantal malen uitgesteld, al is het vooralsnog geen NoordZuidlijn zoals in Amsterdam. Hij gaat natuurlijk ook van West naar Oost
Zelf ben ik laatst met de Flixbus heen gegaan naar London. Zij rijden via de kanaaltunnel. Terug met de ferry van Harwich naar HoekVanHolland. De heenreis was goedkoper, de terugreis kwam me qua tijd beter uit. Verplicht is om een hut erbij te boeken bij de nachtboot, bij de ferry overdag hoeft dit niet.
Binnen de UK neemt de grote landelijke busmaatschappij National Express geen onverpakte fietsen mee, wellicht dat het na deels demonteren en goed verpakken wel kan? Ik vroeg het in Southampton op het kantoortje aldaar voor mijn onverpakte fiets, en heb vervolgens de trein gepakt naar Londen.