Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Gelezen: Rivier van bier - Forum Wereldfietser

Gelezen: Rivier van bier

Henri Reuchelin
Rivier van bier; een bierige inspiratiereis langs de Maas. 205 blz.
ISBN 9789491052057 € 9,95
Geen reisgids, maar een aardige begeleiding bij een trip die ik hier de afgelopen maanden toch regelmatig vermeld zag worden: de Internationale Maasroute. Beginnend bij Hoek van Holland reist de auteur, een niet onbekende in bierland, naar het plateau van Langres, onderweg kijkend naar en proevend in brouwerijen en cafés, luisterend naar mensen, een en ander larderend met wat geschiedenis; biercultuur langs de oevers van de Maas op een smaakvolle, aangename manier verwoord.
Een geluk bij een ongeluk: op het laatste moment ging mijn eigen geplande trip niet door, volgend jaar maakt dit boekje deel uit van mijn bagage en zal me zeker zo nu en dan noden wat van de route af te wijken.
Voor de liefhebbers een verdeling: Nederland eindigt op pagina 117, België op 166 en Frankrijk op 190.
Met bibliografie en een index op brouwerijen en personen
Heeft Henri Reuchelin de Internationale Maasroute op de fiets gedaan?
Was de auteur geinspireerd door de song van wijlen Johnny Hoes? https://www.youtube.com/watch?v=sLcExe4Nw6g
Nee, Henri heeft niet gefietst, maar de Maas blijft wel in zicht. Hij reed, in ieder geval het eerste deel in Sneeuwblikje, een open Peugeot 504 ..