Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Aangepast Zweden of Schotland en Orkney reisgenote gezocht - Forum Wereldfietser

Aangepast Zweden of Schotland en Orkney reisgenote gezocht

Graag zou ik dit jaar nog een korte fietsvakantie ondernemen. Hiervoor zoek ik een avontuurlijk ingestelde dame. Belangrijk vind ik de vrijheid om te kunnen overnachten waar het mooi is. Dus kamperen al dan niet in het wild. Dit is in Schotland en Zweden ook toegestaan. Af en toe een airbnb / B&B. Omdat mijn korte termijn zoektocht te kort blijkt te zijn heb ik mijn vakantie opgeschoven naar een latere datum, in overleg nog te bepalen. Vertrekdatum na overleg nog vast te leggen. Wel nog dit jaar. Een vakantieperiode van 14 dagen. Rustig tempo om ook van de omgeving te kunnen genieten. Gemiddelde snelheid tussen 14 en 19 km / h, afhankelijk van de omgeving. Afstand zo tussen de 70 en 110 km per dag.
Schotland, bijvoorbeeld van Edinburgh naar Bettyhill en de Orkney eilanden. Of een variant, in overleg.
Zweden, bijvoorbeeld van Östersund naar Kiruna. Terug naar Östersund met de leuke inlandsbanan trein. Of vanaf Goteburg omhoog.
Alternatieve soortgelijke reisbestemming is ook welkom.
Heen- en terugreis met mijn auto, waarin de fietsen meekunnen.
Voor deze fietsvakantiereis ben ik bij voorkeur op zoek naar een dame tussen de 39 en 59 jaar.
Spreekt je dit aan, dan lees ik graag je reactie.

Groeten, Chris
Nou moe, dat is extreem krap twee dagen om te regelen voor de reisgenote. Zoiets kost tijd: reisverzekering regelen, kaarten bestuderen, buren vragen om op haar huis te passen en zo veel meer dingen.
Een half jaar voorbereiding vind ik heel normaal.
Met de groeten van Martin vanuit Sunnemo in Zweden.
Ik houd van zulke spontane acties!
Maar zit thuis met een gebroken knie dus fietsen zit er voor mij voorlopig niet in...

Ben wel een groot Zweden fan. Heb er een jaar gewoond, heb er vele vrienden wonen, spreek de taal nog en heb er vorige zomer nog vier maanden doorgebracht.
Wat een leuke sidetrack op jouw route van östersund naar Kiruna zou kunnen zijn is de wilderness road. Bij interesse ff googlelen. Heeft een eigen website. Fantastische route!

Houd er rekening mee, dat de fiets in de trein een issue schijnt te zijn in zweden.
Veel plezier gewenst!
Hoi Martin, hoi Metje,

Beiden hebben jullie natuurlijk een beetje gelijk. Op korte termijn iemand vinden voor zo een tochtje is natuurlijk moeilijk. Dan moet je geluk hebben. Anderzijds, Zweden is nu ook niet zo ver weg of moeilijk dat er een uitgebreide studie gedaan moet worden naar het land en de mogelijkheden. En ik houd wel van die spontane acties en de verrassing die daar uit voortkomen. Betreffende de Inlandsbanan trein, volgens mij kan de fiets daar juist wel in mee. https://inlandsbanan.se/en/article/brin ... bike-train. Bedankt ook voor de tip over de wildernessroad Metje. Dus als je knie weer beter is?
Vorige week (30 juni) reden wij langs de E45 van Göteborg naar Trollhättan en dan verder richting Karlstad. Ik weet al jaren dat de Statens Järnvägar (de Zweedse spoorwegen) geen fietsen meeneemt. Maar ik knipperde met mijn ogen wanneer ik daar moderne treinen voorbij zag rijden met een fietslogo op de deuren! Het is de Västtågen (letterlijk vertaald: westtrein: tåg is Zweeds voor trein, uitspraak thook). Ik kon er geen foto's van maken, maar via Google afbeeldingen heb ik deze kunnen downloaden.

https://sv.wikipedia.org/wiki/V%C3%A4stt%C3%A5gen
Hier staat ook een overzicht van het lijnennetwerk, maar Malmö en Karlstad staan er niet bij. Maar het beslaat wel een flink stuk Zweden!

Afbeelding
Zo ziet een Västtåg eruit.

Afbeelding
Op het derde logo van boven staat een fiets afgebeeld!
Hoi Martin,

Dat is een mooie ontwikkeling. Bedankt voor de info.
Wie weet Chris! :-)
Laat je ons nog even weten hoe je reis geweest is?
Veel plezier!
Heb je een PB-tje gestuurd
Hoi Nouk,en anderen,

Dank je voor je bericht. Ja, alternatieve data voor vertrek en retour zijn ook mogelijk. En ook alternatieve bestemmingen, mits deze voldoen aan de essentie van mijn idee van fietsvakantie. Dus natuur, avontuur en (wild) kamperen. Groeten, Chris

Zie ook mijn bericht aan jou.
Hoi Chris,

Je reisvoorstel klinkt interessant! Ik kan ook weg in die periode. Ben je inmiddels al voorzien van een reisgenoot? Ik hoor het graag.

Groeten!
Alies
De trein van Malmö naar Gotheborg neemt al langer fietsen mee, (met een veel groter logo boven de deuren). Nu ben ik net terug uit Zweden en vond de wildkampeeropties nogal tegenvallen zowel aan de oostzeekust als in het binnenland (EV7 vanaf Sundsvall naar Helsingborg) zag ik onderweg maar weinig plekken waar je je tent op zou kunnen zetten. Onderweg ben ik maar 1 keer Zweden met een tent tegengekomen, de rest is onderweg met camper of te grote sleurhut. (en die op de camping vond ik anders dan de andere Zweden die ik tegenkwam nogal afstandelijk)
Hallo Peter, en andere geïnteresseerden voor Zweden

Fijn om van een ooggetuige te lezen dat er daadwerkelijk ergens ook treinen rijden waarin de fiets mee mag. De site van de Zweedse spoorwegen vond ik nogal onduidelijk op dat gebied. De terug reis naar de auto wil ik wel goed voorbereiden. Alhoewel Malmo Gotenburg niet direct op mijn route ligt; te ver naar het zuiden, geeft dat hoop. Toevallig zag ik net dat er ook Flixbussen rijden. Ook die nemen reizigers met fietsen mee. Dus er lijken zelfs meer alternatieven te zijn. Uit een kleine steekproef net gedaan blijkt dat er bijvoorbeeld een flixbus met fietsvervoer rijd van Malmo naar Stockholm. Alleen op zaterdag en zondag; maar dus ook een mogelijkheid. Verder naar het noorden zal het aanbod wel kleiner zijn denk ik. Dan moet ik mijn hoop op de trein vestigen. Dus nog even onderzoeken.

Groeten, Chris
Hallo Alies,

Leuk dat je ook interesse hebt. Welke periode heb je in gedachten?
Ik heb je een PB gestuurd.

Groeten, Chris