Ha memories... eerst lijkt het allemaal mee te vallen maar dan komt het ijzerwerk en een 50m 11mm-touw er bij... en dan is het niet meer te huffen
Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:Ha memories... eerst lijkt het allemaal mee te vallen maar dan komt het ijzerwerk en een 50m 11mm-touw er bij... en dan is het niet meer te huffen
Dank voor het delen van je eerste ervaringen!theLabrigs schreef: ↑vr 06 jul, 2018 13:03Ik heb een Oppland 2 si.
Voorheen altijd met goedkope tentjes gekampeerd dus voor mij is het dan al snel een verbetering van kwaliteit.
Dit model gekozen omdat mijn fiets ‘s nachts voorin kan liggen.
Ik heb de si versie gekocht (t.o.v. de PU) vanwege het lagere gewicht en de DAC tentstokken. Los daarbij nog een passende footprint grkocht.
Binnenruimte is voor mij genoeg, maar als er 2 in moeten slapen zou ik een maat groter kopen.
Na pas een paar dagen gebruik zeer tevreden. En het donkergroen met de goudkleurige scheerlijnen, haringen en tentstokken ziet er goed uit.
Heb je al eens geprobeerd om de fiets in de tent te leggen?theLabrigs schreef: ↑vr 06 jul, 2018 13:03....Dit model gekozen omdat mijn fiets ‘s nachts voorin kan liggen....
Nou dat kunnen we. We hebben de tent 2,5 week gebruikt tijdens onze fietsvakantie naar Denemarken en onlangs tijdens een weekendje op natuurkampeerterrein De Grutto.Edwin* schreef: ↑di 26 jun, 2018 22:12We zijn toch overstag gegaan...
....etc... (we) hebben de Nordisk Oppland 3 gekocht, maar dan wel de SI uitvoering i.p.v. de LW. Ik heb nog niet zo heel veel vertrouwen in dat hele dunne tentdoek van 20 denier van de LW.
De Nordisk Oppland 3 spreekt ons erg aan vanwege zijn formaat, pakmaat en gewicht. Door de aanschaf van deze tent besparen we ca. 1,9 kg in gewicht en winnen we in pakvolume. Dat betekent dat ik geen rol meer achterop de fiets heb waar de tent in zit, maar de nieuwe tent in mijn ene achtertas meegaat, samen met wat andere spullen.
....etc....
We hebben de Nordisk Oppland 3 SI in de tuin opgezet en zo op het eerste gezicht voldoet hij aan onze verwachtingen. Alleen de footprint is wat aan de volumineuze kant, die had wat mij betreft wel wat dunner gemogen.
Als het echt hondenweer is kunnen we er met ons drieën in en zetten we één tent op, anders kan ons zoontje in zijn eigen tentje slapen en beschikken wij over een ruime tent voor ons tweeën.
....etc....
Na onze fietsvakantie kunnen we wellicht meer vertellen over de tent(en).
Niet met deze tent. Het effect is goed op te lossen door het doek te impregneren. Let op dat je het juiste impregneermiddel voor het doek gebruikt. Iets met niet en wel gesiliconiseerd geloof ik.Edwin* schreef: ↑wo 22 aug, 2018 13:39
Hoe de tent zich houdt in de regen hebben we in deze warme en droge zomer nog niet echt goed kunnen uitproberen. We hebben 1 x een buitje gehad, waarbij er wel regen door de buitentent "nevelde" (en dan niet op de naden, maar gewoon heel het tentdoek). Iets wat we bij de Vango absoluut niet hadden. Ik vraag me af of dit niet zgn. nieuwigheid is, of dat dit de eigenschap van de tent is...
Iemand hier ervaring mee?
Hier een nog later antwoord omdat ik toevallig tegen dit topic aan liep in mijn speurtochtEdwin* schreef: ↑wo 22 aug, 2018 13:39We hebben 1 x een buitje gehad, waarbij er wel regen door de buitentent "nevelde" (en dan niet op de naden, maar gewoon heel het tentdoek). Iets wat we bij de Vango absoluut niet hadden. Ik vraag me af of dit niet zgn. nieuwigheid is, of dat dit de eigenschap van de tent is...
De tent past in een Ortlieb Br Classic? Dat klinkt mij als muziek in de oren. Afgelopen vakantie hield ik ruimte over in de 4 tassen waarbij de tent los achterop de drager lag. Net als het matje. 1 rol minder zou praktischer zijn.Edwin* schreef: ↑wo 22 aug, 2018 13:39Nou dat kunnen we. We hebben de tent 2,5 week gebruikt tijdens onze fietsvakantie naar Denemarken en onlangs tijdens een weekendje op natuurkampeerterrein De Grutto.
Wat formaat en gewicht betreft voldoet de tent helemaal aan onze verwachtingen. De tent en footprint passen inderdaad in een Ortlieb Backroller Classic, wat een rol achterop overbodig maakt. Daar ben ik blij mee.
De packsize is 48 bij 13 cm. Dat gaat niet goed passen in een achtertas (misschien net diagonaal). Je zou de stokken los achterop kunnen vervoeren, opgerold in je mat.
Helemaal mee eens, een camping is wat ons betreft niets meer dan een plek om te overnachten, fietsen is inderdaad belangrijker.willem.m schreef: ↑za 06 aug, 2022 13:12Ik wacht vrijwel nooit met inpakken tot een tent droog is. Daarvoor vind ik fietsen te belangrijk en op de camping zijn te onbelangrijk. De natte buitentent en grondzeil gaan bij mij in de niet-waterdichte tentzak achterop de bagagedrager mee. Immers, is de tent nat, dan maakt het niet uit of er onderweg regen op kan komen.
Dit. Bij een zeer natte tent 's ochtends (bij mij meestal rond 0600 ) even afnemen met de handdoek die ik daarna kan uitwringen en tijdens het fietsen verder laat drogen.willem.m schreef: ↑za 06 aug, 2022 13:12Ik wacht vrijwel nooit met inpakken tot een tent droog is. Daarvoor vind ik fietsen te belangrijk en op de camping zijn te onbelangrijk. De natte buitentent en grondzeil gaan bij mij in de niet-waterdichte tentzak achterop de bagagedrager mee. Immers, is de tent nat, dan maakt het niet uit of er onderweg regen op kan komen. Bovendien leert de ervaring dat met een beetje zonnig weer een hoop vocht uit die natte tentzak ontsnapt.