Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Softshell: naden laten los - Forum Wereldfietser

Softshell: naden laten los

Beste iedereen,

Mijn 11 of 12 jaar oude softshell, een Patagonia Ready Mix Jacket, begint uit elkaar te vallen. Dat wil zeggen dat de seal van de naden loslaat. Inmiddels is dat op twee of drie plaatsen maar ik vermoed binnenkort wellicht meer. De naden die losgelaten zijn zien er uitgedroogd uit.

Is dat nog te repareren? Iemand suggesties voor reparaties? Ik vermoed dat ik met seamsealer nog wel iets kan bereiken maar ik vertrouw het jasje dan niet helemaal meer. Jammer, ik was er wel aan gehecht. (Vreemd hoe je je aan zoiets als een jasje kunt hechten :) )

Moet ik nog foto's van de naad laten zien? Het gaat om deze.

Bedankt.

Afbeelding
Nieuwe kopen en deze afdragen op momenten waar het er niet zo op aan komt.
Gaat het om lasnaden? Eerst de naden goed schoonmaken met b.v. wasbenzine, en dan plakken met Seamgrip. Aan de buitenkant kun je een plakbandje doen tegen uitlopen.
Wat vertrouw je niet meer aan de jas? Een softshell is niet geheel waterdicht, dus is het meer dan de seal van de naden?

Ik zou gewoon de jas blijven gebruiken en iets sneller een poncho en hardshell aantrekken als het echt door regent.
Ik had hetzelfde bij mijn Arcterix jas. Om de verbinding sterker te maken, heb ik de naden eerst laten dichtnaaien. Daarna zoveel mogelijk tussen en over de genaaide naden een kit/lijm aanbrengen. Ik weet niet meer hoe het heet, gekocht bij Soelaart Haarlem maar ik neem aan dat de meeste buitensportzaken dit wel hebben.