Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Benjaminse onbegrensd Barcelona - Forum Wereldfietser

Benjaminse onbegrensd Barcelona

Hoi, wij zijn vanochtend begonnen aan “onbegrensd Barcelona” maar dan vanaf Barcelona.

Vandaag zijn we in “la Pera” morgen komen wij volgens het routekaartje bij een splitsing met 3 keuzes
- col de manrel
- pinexos route
- col de la perrhus (word afgeraden)

Als ik het boekje lees denk ik dat Benjaminse zegt dat de pinexos route niet geschikt is voor fietsers met Bagage. Maar ik snap zijn verhaal niet zo goed (pag 107)

Kan iemand me vertellen hoe dat nou zit?
Veel plezier en ik ben benieuwd naar je updates?
Ik fiets deze route volgend jaar vanaf Den-Haag
egopro schreef:
vr 08 jun, 2018 18:15
Als ik het boekje lees denk ik dat Benjaminse zegt dat de pinexos route niet geschikt is voor fietsers met Bagage. Maar ik snap zijn verhaal niet zo goed (pag 107)

Kan iemand me vertellen hoe dat nou zit?
Als je de route van de Pirinexus bedoeld dan is het gedeelte van Capmany tot Maureillas (rond de grensovergang van Spanje naar Frankrijk erg pittig en zal je stukjes moeten lopen met de fiets. Tegelijkertijd is het ook een mooi gebied op La Jonquera na. Dat is een beruchte truckersstop. Let even op de hond bij het huis net na de grens. Die had ik een maand geleden aan mijn achtertas hangen en na een stevige schreeuw van mij droop die schuldbewust af. Helaas wel een scheurtje in mijn Ortlieb aan over gehouden. Maar altijd nog beter dan je kuit.
Thanks! Weet je ook of de coll de manrell dan beter of slechter is?
Wat ik in het boekje lees over fietsen door rivierbedding en een afdeling die eindigt in een grindbak. Is dat nou de prinexus of de coll manrell? Daar heb ik namelijk niet veel zin in.
egopro schreef:
za 09 jun, 2018 09:07
Thanks! Weet je ook of de coll de manrell dan beter of slechter is?
De Pirinexus gaat niet over de Coll de Manrella en ben daar nog niet overheen geweest.
Schermafbeelding 2018-06-09 om 10.45.04.jpg
egopro schreef:
za 09 jun, 2018 09:07
Wat ik in het boekje lees over fietsen door rivierbedding en een afdeling die eindigt in een grindbak. Is dat nou de prinexus of de coll manrell? Daar heb ik namelijk niet veel zin in.
De Pirinexus gaat over de Col de Panisars. Wij zijn wel rivierbeddingen en grindbakken tegen gekomen.
@egopro
In juni 2016 fietste ik deze route:
Afbeelding

Via St. Laurent-de-Cerdans.
Mooie geasfalteerde weg.
Het boekje heb ik niet meer, maar is dit niet de route die Benjaminse op zijn site aangeeft?

Jan
Dat is wat ik wilde horen! Thanks dan gaan wij die ook doen!