Additionally, paste this code immediately after the opening tag: fietsmaatje(s) voor fietstocht midden-amerika - Forum Wereldfietser

fietsmaatje(s) voor fietstocht midden-amerika

Ik ben Lieke (23), bijna afgestudeerd bodemkundige uit wageningen. Ik ben van plan om half februari (2007) (dan ben ik afgestudeerd) een aantal maanden te gaan fietsen (en spaans leren) in midden-amerika. ik wil starten in costa rica, hier eerst een maandje spaans te volgen, en daarna in 3-4 maanden naar mexico te fietsen via nicaragua, honduras, guatamala en evt. belize.
Aangezien ik niet weet hoe verstandig het is om als meisje alleen te gaan (heeft iemand hier ervaring/tips over?), zoek ik 1 of meerdere personen die (delen) van de reis samen met mij zouden willen fietsen.

Ik ben al een aantal keer op fietsvakantie geweest (zweden en 2x frankrijk) en ben behoorlijk sportief ingesteld. desondanks hoef ik geen 100 km op een dag te fietsen en wil ik de route zo kiezen dat als ik het ergens mooi vind ik daar ook gerust een paar dagen kan blijven. ik zoek dus een niet al te fanatieke fietsen die het leuk vind (een deel van) dit stuk met mij mee te fietsen.

wie heeft er zin mee te gaan?
Hoi Lieke,

In het voorjaar van 2007 ga ik ook door midden Amerika fietsen, alleen ben ik van plan om de andere kant op te fietsen. Ik wil beginnen in Mexico-stad ( :? ) en dan naar het zuiden toe fietsen. Binnen 3 a 4 maanden wil ik in Panama-stad aankomen. Vandaar ga ik met het vliegtuig naar Quito (Ecuador) of Lima (Peru) vanwaar ik verder reis met mijn vriendin.
Ik houd ik ervan ruines van de maya's te bezoeken en net als jij niet te veel kilometers te maken op een dag (max 100 :D ). Ben een aantal maal op fietsvakantie geweest en 1 maal een lange periode met de zeilboot, dus geen doorgewinterde wereldfietser.
Mijn idee is om alleen te reizen, maar vind het wel leuk om met andere mensen met dezelfde ideeen plannen ed door te spreken.

groet,

Maurits

Hello!

Ik fiets van Quito naar Lima 'of the beaten track ' tussen januari en maart 2007. Pln is alleen te fietsen maar medefietser zijn van harte welkom om ervaringen te delen ;-)
Geef me maar een seintje Lieke als je denkt dat we elkaar kunnen tegenkomen Hasta luego!
Hello,

ik heb de indruk dat ik voor Lieke en Maurits iets te vroeg zal zijn en voor Christophe net iets te laat.

Ik vertrek namelijk maandag in Los Angeles om van daaruit rustig tot in Rio de Janeiro te fietsen.
Misschien kan het voor jullie leuk en leerzaam zijn om het avontuur te volgen op mijn weblog: http://rubenmaakteenreisje.bloggen.be

Greetz en allemaal heel veel plezier

Ruben

re

hoi ruben en maurits,
is er een reden dat jullie van noord naar zuid fietsen?
ik heb namelijk puur willekeurig nu van zuid naar noord in mn hoofd, maar misschien dat jullie weten dat bijvoorbeeld de overheersende winden vanuit het noorden komen, of dat het regenseizoen in het noorden eerder begint. weet een van jullie daar meer over?

lieke

Zo te lezen gaat het een gezellige boel worden in Zuid-Amerika aankomende winter.

Bij deze alvast "HEEL VEEL PLEZIER en houdt ons op de hoogte!!"

Groet, Rena :wink:

Lieke, Ruben en Christophe,

Het reizen van noord naar zuid is eigenlijk zo gegroeid door alle wensen ed achter elkaar te zetten.
Dit voorjaar vertrekken, Midden Amerika, Equador, Peru Bolivia en Chilie bezoeken met de fiets en het gevoel hebben dat je een route van A naar B hebt gereden. Als je dan alles tegenelkaar wegstreept leek mij dit de beste route. (Mexico stad naar Beunos Aires) Heel erg grappig dat Ruben ook van noord naar zuid reist want volgens mij reizen de meeste mensen andersom.

Mijn bedoeling is om in maart te vertrekken vanuit mexico stad en dan naar Panama te fietsen. In mei begint hier het regenseizoen en daar wil ik niet te teveel van mee krijgen, dus misschien zal ik eerder het vliegtuig naar Quito pakken (het moet wel leuk blijven). Afhankelijk van de datum waarop ik naar Quito vlieg heb ik de tijd om naar Lima te fietsen waar ik mijn vriendin hoop op te halen van het vliegveld. Dan zullen wij gezamenlijk 2 maanden rondtrekken in Peru, Bolivia en Chilie, waarna ik verder zal fietsen naar Buenos Aires.

Ben nog aan het kijken of ik misschien ook een kleine site bij ga houden om mijn verhalen op te zetten. Als het zover is zal ik het wel op deze site plaatsen.

Even wat over mijzelf ik ben 31 jaar (als ik vertrek 32) en heb aan de hogeschool Larenstein Land Water en Milieubeheer gestudeerd en ben nu werkzaam bij een Waterbedrijf in de hoofdstad. Na mijn studie ben ik lekker blijven plakken in Arnhem waar ik nog steeds met veel plezier woon.

Rena,

Zo te horen hebben we er allemaal zin in dus dat gaat helemaal goed komen. Nu nog hopen dat we elkaar tegen komen.

Ja inderdaad, wordt een gezellige boel ginder. Wel blijkt dat ik de enige zal zijn die in Ecuador-Peru zal fietsen tijdens het regenseizoen :lol: Niet echt logisch van mezelf, weet ik wel maar wegens omstandigheden kan ik geen andere periode reizen, dus hoop ik op gewillige weergoden. Is er trouwens iemand die ervaring met onverharde wegen tijdens het regenseizoen in Noord-Peru of Ecuador. Dit is m'n enige punt van onzekerheid alvorens ik vetrek.

Ps. Noord naar Zuid lijkt me eveneens het leukst, voor mij in de zin van rechtevenredigheid met graad van beschaving.