Additionally, paste this code immediately after the opening tag: [TKA] Koga randonneur model 2004 - Forum Wereldfietser

[TKA] Koga randonneur model 2004

Aangeboden: Koga randonneur top-trekkingfiets te Rotterdam
Prijs: € 900,00
Modeljaar 2004, 60cm.

Het betreft hier dus het echte 2004-model, met de tubus-dragers en top-kwaliteit verende zadelpen. Ik weet even niet hoe foto's geplaatst moeten worden, maar die zijn ook op te vragen of te zien op mijn advertentie op marktplaats.

Bijzonderheden:
- Stalen frame: meer veercomfort en duurzamer dan aluminium. Luxe staalsoort. Zeer goede kwaliteit poedercoating, ziet er erg sjiek uit. Uitstraling wat soberder dan de huidige modellen, maar daardoor valt hij ook iets minder op bij dieven. Een stalenframe gaat ca. 70000km mee.
- Waar de meeste mensen niet op letten: in tegenstelling tot bijna alle andere fietsen wordt hier nog geen geintegreerd balhoofd gebruikt. Het ziet er iets ouderwetser uit, maar is veel duurzamer (minder slijtage aan frame) en makkelijker te vervangen.
- incl. originele lakstift. Door gladheid is de fiets 1 keer omgevallen (vanuit stilstand!), waardoor er een butsje in de lak is gekomen en het schuim van het stuur wat was beschadigd. Dat is dus allemaal gerepareerd, maar niet verdoezeld. Een nauwkeurig controle wees uit dat het frame verder helemaal oke is en nog goed spoort.
- Excl. spiegeltje.
- Stalen stuurpen; geschikt dus voor voorzitje.
- Het fijne koga stuur; voorzien van nieuwe, ongebruikte foam bekleding.
- Super-pompje van toppeak (beste uit verschillende testen).
- Hele sterke voor- en achtervelg. Achtervelg 40 spaaks! De velg gaat nog zeker meer dan 1000km mee, maar er is al wel spraken van slijtage. Voorvelg nog helemaal goed en voorzien van prima, goedwerkende naafdynamo. Naven helemaal 100 procent.
- Achterband moet binnen ca. 500km vervangen worden. Dat heb ik nog niet gedaan om je de keuze te geven welke band je er op wil hebben.
- Top-achterdrager van Tubus. De lowrider houd ik het liefste zelf, maar evt. heb ik ook nog een bijna nieuwe cordo-lowrider liggen of kan ik met korting een andere voor je kopen.
- Ketting nieuw; luxe sram-type.
- Goede spd-combi pedalen, goede LX en XT afmontage (goed genoeg voor een wereldreis).
- Meeste onderdelen vastgezet met kopervet.
- Fiets geheel nagekeken.
- Stuurtasdrager van ortlieb in overleg over te nemen.
- Achterremmen voorzien van cartridge systeem waardoor het vervangen van de remblokje veel sneller gaat en het wiel in de velg kan blijven. Remblokken vernieuwd.
- Remkabels en versnellingskabels nog niet verniewd maar wel uitgebreid geinspecteerd. In orde bevonden dus, en koga heeft ze goed afgewerkt en beschermd.
- Rijgedrag: erg lui, maar toch scherp sturend. Ik vond hem heel prettig. Ook veercomfort waardeerde ik.
- reden verkoop (met pijn in het hart!): ruimte gebrek en te hoge doorstaphoogte als ik een kindje achterop heb. Heb nu zelf een andere fietsgekocht met onderhoudsvriendelijkere rohloff-naaf (want meer tijd nodig voor mijn baby...). Ik vond de fiets erg mooi... maar ook iets te veel uitstraling hebben (hij straalt ook 'duur' uit). Een rohloff-naaf heeft meer een verborgen-luxe gevoel.
- ca. 5000 km op gereden, maar altijd op goede wegen in Nederland. Ik kwam er makkelijk de keutenberg mee op :-) , maar 90% was woon-werk verkeer in de bebouwde kom.
- Automatische verlichting.
- Uiteraard alle boekjes aanwezig.

Sommige onderdelen kan ik nog goed gebruiken, en ik heb na het ombouwen van mijn gloednieuwe trekking/stadfiets bijv. ook een ongebruikt mtb-stuur over e.d. Er is dus zeker te praten over het wel of niet overnemen van bepaalde onderdelen zoals dragers, verlichting, stuur en zadel.

Voor vragen kunnen jullie me altijd mailen (indien mogelijk liever niet bellen, omdat ik in de avond meestal in de weer ben met de baby :-). Meer details staan op de website van koga, (modellen 2006, en dan naar beneden scrollen naar modellen 2004). Ik verkoop hem 'graag', maar het is geen must, dus ik zal je zo eerlijk mogelijk te woord staan.

Gefeliciteerd met het vader- (en moeder)schap! Zo te lezen sinds niet-zo-heel net want t mag achterop (?).

Jammer, heb een voor mij goede fiets, als k t geweten had... :?

Groet,
Maurits

Bedankt voor de leuke reaktie. Het kindje is nog maar drie maanden, maar ook dan gaat het al mee in de kinderkar. Ik zal nog een tijdje moeten wachten, maar ik kijk er al erg naar uit om dochter Nynke achterop mee te kunnen nemen op mijn nieuwe werkpaard, de t400. We hebben uit principe geen auto, dus zochten een fiets voor boodschappen, woon werk en hpl. eens een lange vakantie. Ik ben niet lenig, en daarom is 'over de stang stappen' als er een zitje achterop zit bij de koga geen optie. En omdat we weinig ruimte hebben kunnen we niet heel veel fietsen achterhouden, ook al vind ik het moeilijk mijn koga van de hand te doen.

Veel plezier met je eigen fiets! Alexander

is je Koga nog te koop?

excuus (!), de koga is verkocht voor 800 euro. Alexander

hartelijk bedankt voor de update en nu maar verder zoeken ;-)