Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Reisgenoot gezocht, Great Divide Trail of.... - Forum Wereldfietser

Reisgenoot gezocht, Great Divide Trail of....

In de periode juni t/m augustus 2018 zou ik (v, 43 jr) graag weer eens een grote fietsreis willen maken. Ik twijfel nog een beetje of het The Great Divide Trail wordt, of een tocht naar de Noordkaap. Mijn voorkeur gaat uit naar de Great Divide maar dan wil ik dit niet alleen doen. Ik zoek dus een reisgenoot (m/v) die met mij deze mooie maar zware tocht wil maken.

Mijn idee is om eind juni in Calgary te starten. Onderweg (wild)kamperen. Dagafstanden van 80 tot 120 km. 2 maanden zal voldoende zijn om uiteindelijk vanaf Tucson weer terug te vliegen. Zelf rij ik op een Santos Travelmaster met voor- en achtertassen (dus geen bikepacking).

De plannen zijn nog niet concreet dus ik sta open voor andere ideeën.
Hoi Audrey,

Heb je 'n privébericht gestuurd.

groetjes,
Gerard
Hoi Auk,

Helaas heb ik geen Santos maar wel interesse om een deel van great divide te fietsen dit jaar. Zie mijn eerdere oproep van dit jaar in dit forum. Graag zou ik met je hierover brainstormen.

Groeten,

Chris
Je hoeft absoluut geen santos te hebben hoor :lol: Ik heb het alleen vermeld om aan te geven hoe mijn uitrusting is. Je hebt tegenwoordig een verscheidenheid aan fietsen.
Ik ben eens op pad geweest met iemand die op een omgebouwde racefiets reed en minimum aan spullen bij zich had. Het verschil in snelheid was niet alleen groot maar ook de voorkeur van route, wegen en afstand gaf problemen.
Hoi, zomaar een tip. Kijk eens op www.bike-dreams.com voor The Great Divide.
Hoi HDM,
Bedankt voor de tip,

Groeten, Chris
Ha Auk

Wat heerlijk te gaan doen. Het leuk mij een nogal duur avontuur. Hoeveel heb jij per dag bedacht te -moeten- besteden?
Veel plezier alvast. (Mocht je nog een maatje zoeken.... Dan wil ik graag mee, als de kosten overzichtelijk zijn)

Groet
Ron
Ik hou mijn vakanties altijd low budget. Scandinavia hoeft echt niet duur te zijn hoor. Je mag en kan daar wildkamperen, wat ik dan ook vaak doe. Daar kan je dus al op besparen. Ook kook ik zelf en let op prijzen in de supermarkt. Ik ga liever 4 weken basic op vakantie dan 2 weken luxe :D .
Wat ik per dag uit ga geven weet ik niet precies. Het zal rond de €15 zijn denk ik.
Hallo Auk,

The Great Divide Trail staat eveneens op mijn verlanglijstje.
Over de exacte datum kan ik momenteel nog niet beslissen en dit wegens beroepsverplichtingen.
Momenteel denk ik ergens 2020.
Ik ben momenteel zoveel mogelijk info aan het zoeken, welke bronnen gebruik je?
Vertrek je van Noord naar Zuid of omgekeerd?
Bedankt.

Ik volg.
Woestijn5, ik vertrek binnenkort naar de Noordkaap. De great divide wil ik zeker nog wel fietsen maar dus niet dit jaar.