Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Te koop: Lichtgewicht trekkerstentje Erdman Schmidt "Bever Jong" - Forum Wereldfietser

Te koop: Lichtgewicht trekkerstentje Erdman Schmidt "Bever Jong"

Dit superfijne lichtgewicht tentje (2900 gram) is van het merk Erdman Schmidt. Het tentje is van mijn tante geweest, zelf heb ik nooit mee gekampeerd. Ik vermoed dat het tentje 20 jaar oud is waarvan de laatste 10 jaar niet gebruikt. De tent kan je wel bescharen onder vintage, dit model wordt niet meer gemaakt. De tent is altijd droog opgeslagen geweest. De specificaties zijn:

Breedte: 126
Lengte: 210
Hoogte: 120

Zowel de buiten als de binnentent is van ripstop. De binnentent bestaat deels uit gaas en heeft ook twee opbergvakjes. De tent heeft twee aluminium tentstokken. Er zit ook een zakje met reserveonderdelen zoals scheerlijnen en rubberen elastieken. Verder zit er een grondzeil bij. Hopelijk kan ik iemand blij maken met dit mooie en stijlvolle trekkerstentje.

Voor foto's zie mijn advertentie op marktplaats:

https://link.marktplaats.nl/m1281988123
Bericht gewijzigd. Opmerkingen over vraagprijs e.d. Zijn niet toegestaan op het forum, en dat was ik even vergeten. Dank voor de reminder @Bert van Sprang
Het is een kwalitatief super goed tentje en niet veel gebruikt. Ik vind dat ook zeker meetellen. En hij is super mooi! Ik wacht af :)
Stijlvol is de tent zeker, hier aandegracht misschien wel hip cq überhip. Heb je de elastieken eens tussen twee handen op spanning gezet, of zou je de tent opgezet en met jezelf erin met een indirecte douche op waterdichtheid gechecked? Dat materiaal is ook aan ouderdom onderhevig. Als het een nu nog waterdichte tent is zou dat een grote plus zijn. Te gebruiken in andere omstandigheden dan met een zonnetje en fijn weer......ik ben benieuwd.

Ik ben benieuwd naar de staat van de tent, en - houd ons op de hoogte - wat je er voor gaat krijgen. Wel netjes geformuleerd in je advertentie dat de tent 20 jaar oud is en 10 jaar niet gebruikt.

Zou je m zelf op fietsvakantie meenemen?
Ik denk eerlijk gezegd dat de nieuwprijs destijds 400 gulden was, dat er nu hetzelfde in Euro's wordt gevraagd is natuurlijk vragen om deze reacties.
Ik heb hier nog een Kikker II liggen van Polyester, niet kapot te krijgen, maar kamperen doe ik er ook niet meer mee. Ik vraag me trouwens af of tent nog waterdicht is, twintig jaar is langer dan veel tenten meegaan hoe goed je ze ook opbergt. (en helaas 210cm is veel te kort voor mij.)
Heren, dit is allemaal niet toegestaan, volgens mij zijn de moderators even fietsen :D .