Beste allemaal,
De laatste maanden heb ik al veel gelezen op dit forum. Toch blijven we twijfelen bij de haalbaarheid van onze plannen. Vandaar dat ik graag jullie hulp inschakel. Mijn vriendin en ik willen graag halverwege augustus op wereldreis gaan. We hebben nogal moeite met het bepalen van de bestemmingen.
We dromen al heel lang van een bezoek aan Nieuw Zeeland. Hier hebben we nu onze reis op afgestemd. Ik hoor graag wat jullie van ons plan vinden en de haalbaarheid ervan.
- Half augustus vertrek Nederland naar Istanbul.
- November vliegen van Istanbul naar Nieuw-Zeeland.
- november tot februari Nieuw-Zeeland. Combinatie fietsen en wandelen.
- Februari vliegen Nieuw-Zeeland naar zuid Amerika (Pategonië)
- fietsen door met name de Andes tot Peru (eind mei)
- vliegen Peru naar Noord- Amerika en dan in juni/juli/augustus Great Divide fietsen naar Alaska.
We willen graag zoveel mogelijk wild camperen, door landen gaan met rustig verkeer, en houden enorm van natuur.
Ons totale budget is rond de 30 duizend euro. De uitrusting hebben we al.
Ergens is het zonde om zoveel te vliegen maar we hebben 1 jaar de tijd.
Bedankt voor alle reacties alvast.
Vriendelijke groet,
Feitse
De laatste maanden heb ik al veel gelezen op dit forum. Toch blijven we twijfelen bij de haalbaarheid van onze plannen. Vandaar dat ik graag jullie hulp inschakel. Mijn vriendin en ik willen graag halverwege augustus op wereldreis gaan. We hebben nogal moeite met het bepalen van de bestemmingen.
We dromen al heel lang van een bezoek aan Nieuw Zeeland. Hier hebben we nu onze reis op afgestemd. Ik hoor graag wat jullie van ons plan vinden en de haalbaarheid ervan.
- Half augustus vertrek Nederland naar Istanbul.
- November vliegen van Istanbul naar Nieuw-Zeeland.
- november tot februari Nieuw-Zeeland. Combinatie fietsen en wandelen.
- Februari vliegen Nieuw-Zeeland naar zuid Amerika (Pategonië)
- fietsen door met name de Andes tot Peru (eind mei)
- vliegen Peru naar Noord- Amerika en dan in juni/juli/augustus Great Divide fietsen naar Alaska.
We willen graag zoveel mogelijk wild camperen, door landen gaan met rustig verkeer, en houden enorm van natuur.
Ons totale budget is rond de 30 duizend euro. De uitrusting hebben we al.
Ergens is het zonde om zoveel te vliegen maar we hebben 1 jaar de tijd.
Bedankt voor alle reacties alvast.
Vriendelijke groet,
Feitse