Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Aanschaf vakantiefiets? - Pagina 5 - Forum Wereldfietser

Aanschaf vakantiefiets?

rockhopper schreef:
zo 18 mar, 2018 18:34
Gefeliciteerd met je keuze, ik denk dat je er veel plezier mee gaat hebben.
@Rockhopper: Jij ook hartelijk bedankt voor alle PM's met de adviezen en relativering die een mens soms nodig heeft om een juiste keuze te maken. Ik heb er veel aan gehad.
Zo, a.s. zaterdag de nieuwe fiets maar eens ophalen. Daarnaast heb ik de daad bij het woord gevoegd en heb mezelf ook als lid van "de wereldfietser" aangemeld. Wel zo netjes lijkt me ;-) en volgens mij kan ik hier erg veel leren van anderen.

Ik heb er erg veel zin in en wil als voorbereiding voor de komende vakantie misschien ook nog deelnemen aan de fiets reparatie cursus die binnenkort via dit forum wordt gegeven.
Je begrijpt hopelijk natuurlijk wel dat een 5 pagina topic alleen maar goed afgesloten kan worden met de foto's van de fiets die je gaat afhalen, toch? Lekker snel trouwens, kan je er met pasen al een lang weekend mee weg!
Volgens mij is er nog plek bij de cursus over ruim een week.
Wim schreef:
do 22 mar, 2018 12:19
Volgens mij is er nog plek bij de cursus over ruim een week.
Ben nog even in beraad met mogelijke data i.v.m. de feestdagen...

Een foto van de fiets komt er zeker aan ;-)
De cursus van volgend weekend heeft nog relatief veel plaatsen. De latere nog maar weinig.
Wim schreef:
za 24 mar, 2018 11:52
De cursus van volgend weekend heeft nog relatief veel plaatsen. De latere nog maar weinig.
Ben een trots lid van de wereldfietser vereniging geworden en heb mezelf inmiddels ingeschreven voor de reparatie cursus van 5 en 6 mei ;-)
Mijn nieuwe fiets. Ik ben er heel erg blij mee!
20180331_153808_resized.jpg
Die cursus is dan een soort garantie naar de toekomst want die fiets oog zo degelijk dat daar voorlopig weinig aan te repareren zal zijn :-)
Niets is onverwoestbaar maar dit fraaie rijwiel komt wel dicht in de buurt :)
Gefeliciteerd met die pracht bike!
Veel fijne en veilige kilometers.

Groet,
Tom.
mightytheo schreef:
za 31 mar, 2018 15:49
Mijn nieuwe fiets. Ik ben er heel erg blij mee!

20180331_153808_resized.jpg
Mooi exemplaar! Veel plezierige kilometers.
En dat alles toch wel een beetje dankzij jullie goede adviezen en dat waardeer ik enorm!
Mooie fiets Theo :D
Het is werkelijk een plaatje! Mooi hoor.
Inmiddels al wat korte tochten gefietst met de Off-Rohler. Vanmorgen zelfs nog een mooie MTB tocht gemaakt in het mooie Salland alvorens te vertrekken naar de Wereldfietsbeurs in Ede (ik ben die persoon die al die voorgaande wereldfietser bladen heeft meegenomen voor een euro per stuk om al jullie verhalen te gaan lezen ;-)).

Terug naar mijn eerste fiets ervaringen met de Off-Rohler: Mijn eerste impressie is toch wel dat het een enorme stabiele fiets is die heel erg wendbaar is. Heb nog wel stuur en zadel nog wat bijgesteld van sportief naar iets neutraler maar dat lijkt me normaal na een paar fietstochten. Wat me opvalt is het feit dat een Rohloff naaf toch wel erg fijn is t.o.v. de derailleur die ik tot nog toe gewend was. Gemakkelijker schakelen maar ook heel snel van 2+ verzet wisselen is eenvoudiger geworden (mits ik anticipeer op de juiste versnelling).

Daarnaast ben ik erg blij met de dikke banden die de MTB ervaring in combinatie met het scherpe stuurgedrag aardig evenaren. Nu nog een leuke reis met de nieuwe fiets... ik begin waarschijnlijk maar met de LF1 route maar heb wel stiekem boekjes van de highlands in Schotland en de Benjaminse van Parijs aangeschaft tijdens het bezoek aan de beurs...
Leuke plannen hoor, ik mag nog een grote maand wachten voordat ik m'n nieuwe fiets ga zien. Ondertussen maar een paar laatste ritjes maken met de versleten koga.
Goed om te lezen dat de fiets bevalt en dus naar wens is. Ik vind het voordeel van de rohloff/pinion met name schakelen in stilstand (ik ben zo'n stoemper die in de grote versnelling stil komt te staan voor een verkeerslicht om vervolgens tergend traag op gang te komen omdat de versnelling dus verkeerd is) en dat je inderdaad snel meerdere stapjes kan nemen.