Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Eindelijk gevonden na zovéél jaren zoeken.... - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Eindelijk gevonden na zovéél jaren zoeken....

alma schreef:
do 01 feb, 2018 04:37
Grappig. Volgens mij valt het met die gaten in je geheugen best mee. Bij mij is het gewoon een groot zwart gat.
Ik ben nog steeds bezig om mijn reisverslag van 1982 op mijn computer te schrijven. Ik heb het voor mekaar om van Toronto tot de grens van Indiana State compleet te reconstrueren! Heel diep nadenkend kreeg ik herinneringen weer terug. Nu nog verder fietsen naar Chicago op papier....
Ik ben gisteren op mij computer tot aan Chicago O'Hare Int'l Airport gekomen. Afstand 1133 km vanaf Toronto, exclusief lokale rondjes zoals boodschappen doen of bezienswaardigheden bekijken. Maar tijdens het opmaken in het Albelli-album ben ik één belangrijke foto vergeten. Daarnaast zijn er tijdens m'n slaap nieuwe stukjes tekst bij gekomen, waarop ik wakker overeind schoot. Dus twintig pagina's flink opschudden en her-opmaken, een lastig karwei! Van Chicago vloog ik naar Calgary en daar ging mijn fietstocht verder tot Edmonton, via Banff en Jasper.

–wordt vervolgd–
Ik schrijf momenteel over mijn fietstocht op de weg nr. 93, bij velen beter bekend als de beroemde Icefields Parkway. Eerst een stukje via British Columbia geweest te zijn, ben ik (al schrijvend) nu aan het opstaan in de jeugdherberg van Mosquito Creek, terwijl er buiten sneeuw lag en dat op 15 juli, midden in de zomer! De dag dat ik het gereed gekomen Albelli-boek in mijn handen zal krijgen, tikt gestaag dichterbij en zal zeker 90 pagina's omvatten!

Afbeelding
Dezelfde foto staat al jarenlang als achtergrondfoto op mijn computerscherm, ook op mijn vorige oude computers.

–wordt vervolgd–
Mijn Albelli-boek is vanavond klaar! Totaal 210 prachtige foto's, formaat 21 x 28 cm in harde kaft, ik ben erin geslaagd om 80% van mijn reisverslag na 35½ jaar „terug te vinden"! Alleen al de ruwe (en gecorrigeerde) tekst beslaat 37 pagina's A4. Het nieuwe boek bevat nu totaal 78 pagina's.
Maar nu alles eerst grondig controleren, ik ben nou eenmaal een grafisch vakman Pietje precies, voordat ik op de button „Bestellen" druk!
Bij een groepsreis vorig jaar waren er verschillende deelnemers die zo’n album samenstelden en voor de andere leden een link doorstuurden zodat je eventueel ook een exemplaar kon bestellen. Ik denk Martin dat veel mensen hier maar wat graag van jouw album zouden genieten. Ook al verkies jij zelf waarschijnlijk een echte versie boven een digitale, is het misschien een idee hier een link te plaatsen zodat we het kunnen inkijken? Al heb ik geen idee hoe lang de link actief blijft.
Meneer Zwijn schreef:
za 10 mar, 2018 07:47
Bij een groepsreis vorig jaar waren er verschillende deelnemers die zo’n album samenstelden en voor de andere leden een link doorstuurden zodat je eventueel ook een exemplaar kon bestellen. Ik denk Martin dat veel mensen hier maar wat graag van jouw album zouden genieten. Ook al verkies jij zelf waarschijnlijk een echte versie boven een digitale, is het misschien een idee hier een link te plaatsen zodat we het kunnen inkijken? Al heb ik geen idee hoe lang de link actief blijft.
Er komt een link voor jullie op dit forum beschikbaar, zodra het boek is besteld! Zoiets als mijn glas-in-lood boek, dat hier al is besproken. Ook geen idee hoe lang die link actief blijft. Zal eens contact opnemen met Albelli. Vannacht kwam ik overeind wakker, omdat er nog twee details uit deze fietstocht te binnen is geschoten. Dus nieuwe tekst erbij plaatsen en dat betekent dat de onderste regels naar de volgende pagina's worden opgeschoven (tekst verlopen in drukkerstaal). Ik weet niet of andere mensen het nieuwe fietsboek vanuit de link kan bestellen, want het kost € 60,35! Maar je hebt dan ook heel wat, daar heb ik 35 jaar op gewacht!
Het boek is nu klaar
en vandaag naar Albelli verzonden! Ik heb alle 78 pagina's wel twintig maal gecontroleerd: tik- of spellingsfouten, de kwaliteit van de foto's en de positie van de tekstblokken en afbeeldingen.
Ik heb er bijna een jaar aan gewerkt, ruim 80% van mijn ter plekke nooit opgeschreven reisverslag is "ergens diep" in mijn geheugen teruggevonden. Het is nu al ruim 35½ jaar geleden, maar het was nog altijd een prachtige fietstocht!
Hier is de online versie (nu met gewijzigde code):
https://www.albelli.nl/onlinefotoboek-d ... d=13850884