Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Nationale Fietsgroep - Forum Wereldfietser

Nationale Fietsgroep

Wie heeft er een fietsverzekering bij de Nationale Fietsgroep?

Hi Bert,
Wie, wat, hoe, waar is de Nationale Fietsgroep?
Groet, Rena :wink:

Rena,
Vraag ik me ook af. Er hadden fietsers daar de fietsverzekering Fiets Comfort Plan lopen, maar nu is hun site www.fiets.com uit de lucht. Ook hun telefoonnummer 0514-560888 is afgesloten. Ik kan daar natuurlijk allerlei veronderstellingen aan verbinden, maar wellicht is de verzekering overgedragen aan een andere maatschappij en hebben die fietsers de adreswijziging gemist.
Vandaar mijn vraag.

bert sitters schreef:Rena,
Vraag ik me ook af. Er hadden fietsers daar de fietsverzekering Fiets Comfort Plan lopen, maar nu is hun site www.fiets.com uit de lucht. Ook hun telefoonnummer 0514-560888 is afgesloten. Ik kan daar natuurlijk allerlei veronderstellingen aan verbinden, maar wellicht is de verzekering overgedragen aan een andere maatschappij en hebben die fietsers de adreswijziging gemist.
Vandaar mijn vraag.
Whois:
egistrant:
Nationale Fietsbon (NATIONAL101)
Postbus 5111

GK, , Groningen 9700
THE NETHERLANDS

Domain name: fiets.com

Technical contact:
HSCG, HSCG (HH1017)
HSCG
Tesselschadestraat 10

Leeuwarden, , 8913 HB
NL
noc@hscg.nl
+31.582333400 Fax: +31.582152203

Administrative contact:
Domains, HSCG (H801)
HSCG
P.O. Box 752

Leeuwarden, , 8901 BN
NL
domains@hscg.nl
+31.582333400 Fax:

Marten had al een whois op fiets.com
als vervolg hierop:

Resultaat voor nationalefietsbon.nl

Domeinnaam nationalefietsbon.nl (volgend domein)
Status actief
Registrant Nationale Fiets Projecten BV
Industrieweg 8
8444 AS HEERENVEEN
Netherlands
Domicilie N/A
Administratief contact C. Frankruyter
+31 (0)513653444
postmaster@nationalepcprojecten.nl

Het verband tussen de pcprojecten en de fietsprojecten is oa Hierte zien, in de bovenste hit.
nfp-bv.nl is het hoofddomein, zelfde adres en administratief contact.

Via KVK handelsregister online:
Naam: Nationale Fietsbon B.V.
Vestigingsadres: Industrieweg 8
Vestigingsplaats: 8444AS Heerenveen
Internetadres: http://www.fietsbon.nl
KvK-nummer: 01102275 0000
Soort inschrijving: Hoofdvestiging

Zelfde adres als Nationale Fiets Projecten B.V.
http://www.nationalefietsprojecten.nl
en
Trappers
www.trappers.net

Omgekeerd zoeken op telefoonnummer:
0514-560888
Nationale Fiets Groep bv
Vissersburen 31
8531 EB Lemmer

Zelfde adres levert ook het telefoonnummer voor de Trappers Helpdesk, 0900-9005000 (0,20 euro p/m).

Een kijkje op de site van NFP levert dit op:
Verzekeringen maken een fietsproject compleet

In onze visie is het aanbieden van een fietsverzekering een onmisbaar element in elk fietsproject. Niet alleen uit veiligheidsoverwegingen, maar evengoed omdat u op deze manier een optimaal fiscaal voordeel behaalt en tegelijkertijd extra zekerheid krijgt. Om er zeker van te zijn dat u altijd de juiste premies betaalt, werken wij samen met twee gerenommeerde maatschappijen: Unigarant en Helepolis.

Recentelijk heb ik iets in de krant gelezen over het NFP en er was een uitzending van Radar waarin ook een kwestie met het NFP aan de orde kwam. Het NFP is failliet. Voor mensen die een "fiets voor niets" met "terugkoopgarantie" hadden gekocht via de werkggever en het NFP bleken beide begrippen loos door het faillissement.
Eén van de bestuurders van het NFP is eigenaar van Bike & Hike in Steenwijk.

Het gaat dus inderdaad om een wirwar van bedrijven, waarvan een deel komt en gaat. Veel verkoop van een fraaie belofte, maar uiteindelijk wordt het niet waar gemaakt.
De Accelgroep wilde fietsen terughalen bij Hike en Bike in Steenwijk, maar de partij fietsen was inmiddels doorgesluist naar een andere BV, waar wel dezelfde persoon achter zat. Je komt wel steeds dezelfde namen tegen.
De fietsverzekeringen die afgesloten zijn bij de Nationale Fietsgroep zijn in portefeuille genomen door Unigarant. Deze maatschappij helpt schadeclaims af. Let op alleen schade die onder de fietsverzekering valt dus geen belofte van geld terug.

hallo,
ook ik heb een fietsverzekering bij de nationale fietsgroep... fietscomfortplan. Weet iemand al iets meer over de "verdwijning" van deze groep?
hartelijk dank

bert sitters schreef:Rena,
Vandaar mijn vraag.
Ik vraag het mij ook af Hoe liep dit nu af voor jullie - Kan ik nu bij unigarant terecht Of kan ik naar mijn € 162.50 fluiten na 5 jaar alles te hebben bewaard

Ben benieuwd grt L1

lindavandeloo schreef:hallo,
ook ik heb een fietsverzekering bij de nationale fietsgroep... fietscomfortplan. Weet iemand al iets meer over de "verdwijning" van deze groep?
hartelijk dank
Hallo Linda
Ik vraag het mij ook af Hoe liep dit nu af voor jullie - Kan ik nu bij unigarant terecht Of kan ik naar mijn € 162.50 fluiten na 5 jaar alles te hebben bewaard

Hallo Lin,
Ik vrees dat je naar je euro's kunt fluiten.
Bij mij liep het vorig jaar juli af en ik kan ook naar mijn €1600.85 fluiten!! :evil: :twisted:

Zo gaat het toch altijd met zulke aanbiedingen of het nu fietsen zijn, keukens, of wat dan ook? Iedereen kan toch uitrekenen dat dergelijke aanbiedingen er gewoon niet uit kunnen?
Wim

Zie mijn eerdere reactie: Unigarant handelt alleen de schade af van verzekeringen die zijn afgesloten bij de ter ziele gegane Nationale Fietsgroep, maar Unigarant heeft niets te maken met de mooie belofte van teruggaaf van premie van die Nationale Fietsgroep.