Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Van oostenrijk naar nederland ( maarheeze - Bruck an der grossklocknerstrasse) - Forum Wereldfietser

Van oostenrijk naar nederland ( maarheeze - Bruck an der grossklocknerstrasse)

Hallo ,
Mijn naam is Harold Meijer .
Volgend jaar wil ik van oostenrijk naar nederland fietsen .
Heeft iemand toevallig een leuke route liggen en die wil delen met mij ......

B.V.D
Harold
Hallo Harold,

Ben je al bekend met de Limesroute?
Begint in Nedeland en eindigt aan de Zwarte zee, en doet onderweg Oostenrijk aan. Je komt hem ook andersom rijden.

Peter

edit: Ik begrijp bij nader inzien dat je in Bruck an der Großglocknerstraße begint? Dan zou je alsnog de Limesroute kunnen gebruiken, maar moet je nog even zien dat je een geschikte route naar bijvoorbeeld Passau vindt.
@Harold:
Kijk ook eens naar Reitsma's route naar Rome: https://www.reitsmaroutes.nl/
Die fiets je dan omgekeerd.
Je kunt die oppakken voorbij Innsbruck.

Van Bruck an der Großglocknerstraße naar Lofer via http://www.cyclingeurope.nl/routes/salz ... skaart.php
Van Lofer naar Innsbruck is er met de kaart in de hand wel een mooie route te vinden.

Jan
Gewoon doen zou ik zeggen, maar wat is voor jou een "leuke route"? Hoeveel tijd heb je ervoor uitgetrokken?

Ik ben de zomer van 2016 van Sankt Johann in Pongau (30 km ten oosten van Bruck an der Großglocknerstraße) naar Nederland terug gefietst, via de Tauernradweg naar Salzburg, daar de Via Julia opgepakt en bij Augsburg Reitsema's route verder genomen naar Nederland. Het voordeel wat mij betreft van routes is dat de boekjes makkelijk zijn om onderdak en bezienswaardigheden te vinden en dat je nog eens anderen tegen komt die ook de route fietsen.

Vorig jaar zomer ben ik "in een rechte lijn" van Nederland naar Innsbruck gefietst, rechte lijn getrokken en daar met routeplanners zo dicht mogelijk langs de route gepland. Dat betekend een stuk minder toeristisch en meer hoogtemeters maar is me ook prima bevallen.

Edit: Een ander voordeel van een boekje is dat je een goede route hebt, ik was dat in eerste instantie vergeten omdat ik het eigenlijk ook wel leuk vind om zelf een route te plannen.
daulagari schreef:
za 10 feb, 2018 20:50
Gewoon doen zou ik zeggen, maar wat is voor jou een "leuke route"? Hoeveel tijd heb je ervoor uitgetrokken?

Ik ben de zomer van 2016 van Sankt Johann in Pongau (30 km ten oosten van Bruck an der Großglocknerstraße) naar Nederland terug gefietst, via de Tauernradweg naar Salzburg, daar de Via Julia opgepakt en bij Augsburg Reitsema's route verder genomen naar Nederland. Het voordeel wat mij betreft van routes is dat de boekjes makkelijk zijn om onderdak en bezienswaardigheden te vinden en dat je nog eens anderen tegen komt die ook de route fietsen.

Vorig jaar zomer ben ik "in een rechte lijn" van Nederland naar Innsbruck gefietst, rechte lijn getrokken en daar met routeplanners zo dicht mogelijk langs de route gepland. Dat betekend een stuk minder toeristisch en meer hoogtemeters maar is me ook prima bevallen.
Hallo ,
Ik wil er 2 weken over doen op mijn gemak .
Bedankt voor de goede tips .
Hilver schreef:
za 10 feb, 2018 15:32
@Harold:
Kijk ook eens naar Reitsma's route naar Rome: https://www.reitsmaroutes.nl/
Die fiets je dan omgekeerd.
Je kunt die oppakken voorbij Innsbruck.

Van Bruck an der Großglocknerstraße naar Lofer via http://www.cyclingeurope.nl/routes/salz ... skaart.php
Van Lofer naar Innsbruck is er met de kaart in de hand wel een mooie route te vinden.

Jan
Bedank voor de goede tips .
Ga meteen kijken .
PeterVanRijn schreef:
za 10 feb, 2018 15:26
Hallo Harold,

Ben je al bekend met de Limesroute?
Begint in Nedeland en eindigt aan de Zwarte zee, en doet onderweg Oostenrijk aan. Je komt hem ook andersom rijden.

Peter

edit: Ik begrijp bij nader inzien dat je in Bruck an der Großglocknerstraße begint? Dan zou je alsnog de Limesroute kunnen gebruiken, maar moet je nog even zien dat je een geschikte route naar bijvoorbeeld Passau vindt.
Bedankt voor de tip .