Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Rohloff kransafnemer meenemen? - Forum Wereldfietser

Rohloff kransafnemer meenemen?

Hoi allemaal,
Ik begin volgende week aan een reis van Canada naar Argentinië en vroeg me af of het slim is om een rohloff kransafnemer mee te nemen.

Hoe zit het met de beschikbaarheid van de rohloff in deze werelddelen? Ik kan me voorstellen dat de VS geen probleem zal zijn. Is het echt nodig om hiervoor zo'n kransafnemer mee te nemen?

Jelle
Als je niet heel afgelegen gaat fietsen kan je de kransafnemer ook op laten sturen. Of een "splined carrier" + adapter nemen.
Ik zou het ding meenemen, zelfs in landen waar je verwacht dat alles overal beschikbaar is kom je toch vaak bedrogen uit, zeker speciaal gereedschap is niet overal beschikbaar, daarnaast kun je natuurlijk kijken hoeveel webshops in de VS Rohloff fietsen aanbieden om een idee te krijgen. Ik denk dat de meeste fietsenmakers daar met derailleur-systemen beter overweg kunnen dan met Rohloff. Hou er ook rekening mee dat je het nu over veel grotere afstanden tussen plaatsen hebt dan we hier in Europa gewent zijn.
Zo heb ik nog altijd de Next Best Thing mee om de cassette mee af te nemen ingeval ik een spaak moet vervangen, die natuurlijk altijd breekt aan de cassette kant. M-Gineering verkoopt tegenwoordig de NBT2, die precies hetzelfde doet.