Additionally, paste this code immediately after the opening tag: waarheen? - Forum Wereldfietser

waarheen?

Hey,

ook ik wil binnenkort een eerste fietsreis ondernemen, maar ik weet niet goed waarheen. Hopelijk kunnen jullie mij wat tips geven.
Wat ik wil:
- 7 à 10 dagen fietsen
- geen vliegtuig moeten nemen (zie het niet zitten mijn fiets te moeten inpakken) - dus bus of trein
- (veel) kampeermogelijkheden onderweg
- er mag al eens een helling tussenzitten
- en uiteraard een mooie omgeving.

Dat de tips mogen binnenstromen...
Bedankt!

steven
Nederland of het noorden van Duitsland :D
Andere plaatsen hebben meestal aanzienlijk meer hellingen dan "mag al eens een helling tussen zitten". Maar het ligt er nogal aan wat je daarmee bedoelt.
Leon

Kijk eens naar de LF 1 van Den Haag naar Boulogne sur mer, vandaar de Groene valleien route naar Luxemburg en dan terug fietsen of trein naar Maastricht (en met de trein naar huis).
Zie ook www.fisroutes.nl
Gr. Wouter Bazen

Denemarken?

Mooi deel van de North Sea Cycle route! Heerlijk rustige wegen, af en toe een helling, mooi landschap en weer eens wat anders!

Kijk maar eens op onze site.

Trein ernaartoe is geen probleem!
Engeland misschien?

-Bereikbaar per boot in 1 dag of nacht
-Zat hellinkjes
-Volop kampeermogelijkheden
-Geen taalproblemen
-Mooie landschappen

Het zuiden is nogal druk, het noorden van Engeland ri. Schotland is denk ik beter fietsen (boot naar Newcastle of Hull)

Vanuit Nederland de trein naar Koblenz nemen en daar of langs de Rijn (naar het zuiden) of langs de Lahn (naar het oosten) een weekje gaan toeren. Langs de Lahn zijn tot Giessen wel een paar steile helllinkjes (nooit langer dan 500 m)