Additionally, paste this code immediately after the opening tag: FRIESLAND - Forum Wereldfietser

FRIESLAND

Hallo iedereen,

Heeft er iemand ervaring met het fietsen van België (Antwerpen) naar Friesland?

Bedankt!
Wat voor soort ervaringen zoek je? Gaat het om de route? Ik ben vorig jaar via Texel en Vlieland naar Friesland gefietst, maar dat vind je misschien te veel om. Je kunt vanaf de grens de routeplanner van de Fietsersbond gebruiken en verschillende typen routes plannen.
Of gaat het om de overnachtingen? Kamperen, Vrienden van de Fiets, B&B etc. zijn mogelijk.
Of heb je nog heel andere vragnen waar ik nog niet aan gedacht heb?

Peter
Hallo Pieter,

Bedankt voor jouw reactie
Mijn routes naar Friesland is eigenlijk een soort van "voorbereiding voor fietsroute naar Zweden in de zomer". Ik wil graag al eens oefenen en kijken wat voor materiaal ik nodig heb waar ik me comfortabel bij voel. (liefst zo weinig mogelijk materiaal natuurlijk.
Het is ook de bedoeling om Low -budget te gaan dus het wordt kamperen.

Grts,
Benian
Je kan gewoon de LF1 fietsroute en LF 10 langs de kust doen, Friesland komt dan vanzelf voorbij.

https://www.nederlandfietsland.nl/lf-ro ... -kustroute
Het voordeel van de kust is ook dat je wel aardig wat campings tegenkomt.
Je hebt volgens mij nog niet gezegd wanneer je de tocht naar Friesland wilt maken, houdt er rekening mee dat er in dit jaargetijde veel dicht zullen zijn.
Peter,

Ik zou graag in de Paasvakantie willen gaan. Net bekeken en in totaal zal het 570km zijn, ik heb maar 14dagen.
Is dat haalbaar denk je?
Ik weet natuurlijk niets van je lichamelijke conditie, maar je hoeft geen echte fietstijger te zijn om dat te kunnen halen. Je komt dan gemiddeld op ruim 40 km per dag. Als je het rustig aan wil doen en ook nog eens wat zaken wil bekijken onderweg dan is voor veel mensen 60 km per dag goed haalbaar. Dan heb je nog een dag of vier speling.
Het kan in de Paasvakantie overigens nog best wel fris zijn, houdt daar rekening mee, zorg bijvoorbeeld voor een voldoende warme slaapzak.

Peter
Prima te fietsen in 2 weken. Of wil je ook terug?
Anders oversteken naar een Waddeneiland?
Houd er rekening mee dat met Pasen niet alle campings open zijn en het is dan eind maart, dus niet het mooiste weer voor kamperen in Nederland.

Je kan ook de andere kant op fietsen naar de warmte toe. :roll:
Gr Anja(vanuit een grotendeels warm en zonnig Portugal met leuke fietsroutes)