Additionally, paste this code immediately after the opening tag: via de la plata of el cid??? - Forum Wereldfietser

via de la plata of el cid???

Het is moeilijk kiezen tussen deze twee!
Wat is het minst bergachtig?
Hoe is het gebied in de Extremadura?
josephine schreef:Het is moeilijk kiezen tussen deze twee!
Wat is het minst bergachtig?
Hoe is het gebied in de Extremadura?
Hoi,
Hoogzomer zou ik kiezen voor de El Cid-route; daar is het veel koeler.
De Via de la Plata lijkt me ideaal voor voor- of naseizoen, dwz mei-juni en september helft van oktober, waarbij het in het laatste geval wel vroeg donker is.
Leon

Net terug uit Sevilla.
Het lijkt op de weerkaart erg heet maar als je er eenmaal bent, dan valt het klimaat erg mee. Bedenk wel dat er vaak een droge wind waait. Erg lekker als je een beetje tegen de warmte bestand bent.

Het is mij opgevallen dat mensen het prettiger vinden om in de warmte te vertoeven dan in de regen te moeten rijden.

Wij hebben beide routes gefietst en vinden El Cid veel mooier.
Hij is wel zwaarder en er zijn minder voorzieningen.
Het nadeel van Plata vinden we dat je vrij vaak langs of over brede wegen rijdt, niet altijd druk, maar er wordt wel hard gereden.

Bij El Cid verdient het aanbeveling een detour langs de Taag rivier te maken.
We hebben beide routes vroeg in het seizoen gedaanen dus weinig last van warmte gehad. Het was in mei soms eerder te koud...
Wouter Bazen

In juli dit jaar heb ik de Via de la Plata gereden.
Als gids heb ik "Guía del Camino Mozárabe de Santiago, Via de la Plata" en wordt uitgegeven door de Amigos del Camino de Sevilla.
Deze gids beschrijft de route Sevilla - Santiago voor wandelaars, maar is voor fietsers ook zonder problemen te doen.
De route, geheel "bewegwijzerd" d.m.v. gele pijlen, gaat voor het grootste deel door de binnenlanden over verharde en onverharde wegen. Alleen daar waar het niet anders mogelijk is wordt gebruik gemaakt van de provinciale weg.
Druk verkeer heb ik eigenlijk alleen gehad in de grotere plaatsen waar ik doorheen kwam, daarbuiten totaal niet. Over het algemeen houd men erg rekening met fietsers.

Van hitte heb ik eigenlijk niet zoveel last gehad. Komt waarschijnlijk ook omdat ik er aardig goed tegen kan, bovendien waaide het op sommige stukken behoorlijk, wat ook prettig is.
Wil je de hitte voor zijn, vertrek dan gewoon vroeg.