Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Bobtrailer, karretje achter je mountainbike ipv fietstassen - Forum Wereldfietser

Bobtrailer, karretje achter je mountainbike ipv fietstassen

Hallo
Ik ga over een maand fietsen in Zuid amerika met mijn broertje. Ik zit een beetje te dubben of ik fietstassen/ bagagedrager neem voor mijn spul, of een bobtrailer, een handig karretje achter de fiets.http://www.bobtrailers.com/trailers/ibex.php

- is praktisch
- de trailer is gemakkkelijk te demonteren in te vervoeren,
- geen gedoe met gewichtsverdeling, je stopt gewoon alles in de tas.
- ik heb het idee dat het gevoeliger is voor diefstal.

Wie heeft ervaring?
Wat zijn jouw ideeen hierover?

Het ideale vervoermiddel, al 9 jaar `n fanatiek gebruiker.
www.megalos.nl
Groot41
Maud schreef:Wat zijn jouw ideeen hierover?
Ten eerste dat je er knap laat over begint na te denken, het is immers nooit ideaal om met nagelnieuw en nog niet uitgeprobeerd spul ver te gaan reizen. Op deze termijn zou ik het laten afhangen van de spullen die je al in huis hebt. Dus dat is mijn vraag: wat voor fiets(en) en kar(ren) hebben jullie met wat voor bagagedragers? Hebben jullie tassen en zo ja welke?
Groet,
Leon

Het naafje wat in de BOB trailer zit, is nou niet een naafje waar je echt blij van wordt. Terwijl het redelijk wat voor z'n kiezen krijgt. Kapotte assen,.. terwijl je voor zo'n ding wel over de €300 moet neertellen. Vindt ik nogal wat, en ik weet niet of je daaro zomaar vervangende onderdelen voor je BOB kan krijgen.

Mijn vragen:
-Is het überhaupt handig om een BoB-trailer mee in het vliegtuig te nemen?
-Ga je kamperen of overnacht je in hotels?

Ik begrijp dat je behalve de BoB ook geen dragers hebt, dus je zult hoe dan ook met nieuwe spullen op pad gaan...

Persoonlijk zou ik gaan voor Old Man Mountain dragers op de MTB, maar ik moet toegeven dat ik nog nooit een BoB uitgeprobeerd heb.

Succes, groetjes Johan

Johan Wellens schreef:Mijn vragen:

-Is het überhaupt handig om een BoB-trailer mee in het vliegtuig te nemen?
Een BOB kan je niet opvouwen, dus handig is het denk ik niet nee
-Ga je kamperen of overnacht je in hotels?
Hoeveel geld heb jij in je zak zitten? Ik neem aan dat dat een bepalende rol zou kunnen spelen. Verder weet ik niet hoe veilig het daaro is om zelf op een camping je tent neer te zetten. En als je h'm thuis laat scheelt het gewicht wat je mee moet zeulen
Ik begrijp dat je behalve de BoB ook geen dragers hebt, dus je zult hoe dan ook met nieuwe spullen op pad gaan...

Persoonlijk zou ik gaan voor Old Man Mountain dragers op de MTB, maar ik moet toegeven dat ik nog nooit een BoB uitgeprobeerd heb.

IK heb met beide ervaring en ik vind een set dragers veruit te preveleren, maar dat is hardstikke persoonlijk en dus subjectief

Al verschillende keren met de BoB met het vliegtuig retour naar huis.
De beugel van de kar aan de fiets laten, spatbord en wiel bij de bagage of in de fietsdoos en de rest is, met de waterdichte tas, net `n koffer. Ik heb nog nooit problemen gehad. Verschillende van mijn, BoB, huurders zijn ook met het vliegtuig naar huis gekomen, nooit klachten gehoord. Alle onderdelen van de BoB zijn los verkrijgbaar, ook de wielen. Klachten over de naaf van het wiel !!! is mij, als verhuurder, niets van bekend en wij verhuren al 7 jaar de BoB. Meer dan € 300, - voor `n BoB!!! let dan eens op de reclame aanbiedingen! Kom eens `n BoB proberen.
Groot41

Heb zelf geen BOB maar een plat opvouwbare Radical Cyclone. Dat is een soort tas met een chassis erin en wielen er aan. Rijdt prima en is handig als je regelmatig met het openbaar vervoer moet.
Ik vind een aanhanger alleen practisch als je heeeel veel bagage hebt of een fiets waar je geen dragers aan vast kan maken. BV een hele lichte racefiets zonder nokjes of een vouwfiets waarop je gewoon geen tassen kwijt kan.
Het kan ook zijn dat je zelf aan de 'zware' kant bent en je je wielen wil/moet ontlasten. Dan is een aanhanger een verstandige keuze.
Als je van plan bent onverhard te rijden lijkt me een BOB ook een goede optie.
Maar blijf je op asfalt, beneden de 15 kilo bagage in twee magere achtertassen en een stuurtasje dan vind ik een aanhanger te veel gedoe.
niko

Misschien een nitwit-vraag hoor... Ben geen techneut.

Maar die Bob-Ibex heeft vering. Betekent dat dat als je met Bob Yak (heeft geen vering) off-road gaat rijden, meer schade aan je achterwiel kan verwachten?

Die Bob Ibex weegt trouwens 7,7 kg. Dat loopt dus lekker op... De Bob Yak 6,1 kg.

Hi,

door omstandigheden afgelopen fietsvakantie "mogen" fietsen met een standaard Beast of Burdon Yak. Dus zonder vering. Ook op stukken waar de route eigelijk niet liep (dus die mooie driehoekjes met stippen gevolgt) spoorde het ge-rijke prima, buiten het trekken en stoten van de Yak wat "er-bij-hoort" prima weggedrag. Ik zou zelf wel durven stellen dat met een lichtere lading je er ook wat straffere atb routes zou kunnen proberen.

Maar mijn eerste keuze is een remork niet, met een set tassen spoort mijn fiets fijner en ligt 'ie beter op de weg.

Ook bij dit kortere tripje idd de snelspanner een beetje krom gereden, dus ik zou verweggiestan of een wiel met draadeind nemen of een aantal snelspanners in het gerijke steken.

SucceS

Bas

bob

bedankt voor de reacties. Het is idd kort dag (een maand voor vertrek). Iemand op mijn werk attendeerde me op de mogelijkheid van BOB.

Ik ben van plan! om vrij weinig babage mee te nemen, aangezien mijn broer de tent, brander al mee heeft. Het is de bedoeling om indien veilig wild te camperen en campings te bezoeken.

Op de voorvork van mijn CUBE mountainbike passen (van nature) geen low riders (zonder extreem gepriegel). Vandaar mijn intresse naar de BOB.

Het fietsen in Chili, Peru, Bolivia is grotendeels onverhard.

De reacties zijn nogal verdeeld lees ik.
groet Maud

Denk eens aan het gemak van een “schone”fiets en de aërodynamica!
Het extra Wheel wacht ik al maanden op.
Groot41

Die Extrawheel heeft ook m'n interesse. Zie op hun site wel dat ie hier is te krijgen.

En over die Weber Monoporter lees ik in dit draadje negatieve ervaringen.

Zodra het extrawheel in Nederland leverbaar was zou ik bericht krijgen van Eddong Fietsen, dat is al maanden geleden, maar tot op heden niets gehoord. Het vakantieseizoen is, haast, afgelopen en ik heb nog geen kar gezien. Wij vonden het wel wat voor de verhuur, maar helaas!
Groot41 www.megalos.nl