Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Nieuwe Stromer ST5 aangekondigd: innovatieve speedpedelec - Forum Wereldfietser

Nieuwe Stromer ST5 aangekondigd: innovatieve speedpedelec

Stromer ST5, de sportwagen onder de speed pedelecs
Het Zwiterse Stromer heeft de nieuwe Stromer ST5 aangekondigd. Het nieuwe topmodel zit boordevol innovaties en toptechniek. Zoals een 800 Watt zware motor van Syno, die een koppel heeft van maar liefst 48 Newton Meter. Extra power is beschikbaar met de Power knop op het stuur als je wilt inhalen of snel wilt optrekken.

In samenwerking met Pirelli werden ook speciaal voor de Stomer banden ontwikkeld die veel grip, comfort en stabiliteit bieden. De speciaal ontwikkelde 27,5 inch wielen hebben een extra breed loopvlak.

Stromer brengt ook een vernieuwde versie uitgebracht van de OMNI app. Zo wordt je smartphone nog meer geïntegreerd met de Stomer e-bike. Om je fiets niet alleen op slot te zetten, maar ook de accu te kunnen ontgrendelen met een druk op de knop. Ook kan de smartphone op het stuur van de ST5 worden gemonteerd.

Net als de meeste speed pedelecs heeft de Stromer ST5 een top van 45 km/h. Door de accu van 980 kw heeft de ebike een actieradius tot maar liefst 180 km! De accu kan elektronisch ontgrendeld via de display op het frame en de OMNI app op je smarphone.

Topmodel van Stromer: verwacht zomer 2018
De nieuwe Stromer ST5 wordt in juni van 2018 verwacht. Op de hoogte blijven?

Afbeelding
hansbaak schreef:de accu van 980 kw
Lees je eens in in de stof: https://nl.wikipedia.org/wiki/Natuurkun ... n_eenheden
(Er staan 3 fouten in de twee letters van de eenheid die je gebruikt...)

N.b. in Newton Meter staan ook drie fouten, maar dat is minder erg.
Ik zie geen bevestigingspunten voor dragers voor fietstassen. Waarom heeft men daar niet over nagedacht? Gemiste kans, want met zo'n actieradius is het wel degelijk een fiets voor de hele dag fietsen.
Er is wel een optie voor bagage. Het is een zwevend onding, maar echt veel ga je niet achterop doen bij zo'n fiets.

http://www.stromerforum.nl/viewtopic.ph ... t=80#p3743
Hoi,

het lijkt er op dat de website een storing heeft gehad want enkele interessante bijdragen zijn verdwenen?
De site hapert met dit onderwerp, omdat het moeilijk als wereldfietser-onderwerp te duiden valt. Dat komt omdat moderne sites als deze werken met big data en algoritmes en ons eigenlijk aan het nudgen zijn naar een centraal geleidde plan-fietsvakantie. Met deze fiets zal je bijvoorbeeld ook niet van de knooppuntroutes kunnen afwijken, want dan begint het stuur te trillen. Voordeel is wel dat je hands-free op deze fiets voortbewogen wordt en daarmee tijdens de trip gewoon op dit forum kan posten omdat je beide handen aan het toetsenbord hebt. :D
Naar mijn idee heeft dit weinig meer met (wereld) fietsen te maken. Het kan natuurlijk zijn dat ik een andere definitie hanteer. Mogelijk kunnen we de onderstaande indeling hanteren.

1 fiets (100% voortbewogen door spierkracht)
2 ligfiets ( 100% voortbewogen door spierkracht welke in liggende stand word geleverd)
3 fiets met trapondersteuning ( voortbewogen door spierkracht met lichte hulp van een kleine elektromotor)
4 bromfiets ( 100% aangedreven door verbrandingsmotor van max 49,9 cc)
5 motorfiets ( 100% aangedreven door verbrandingsmotor groter dan 50 cc)
6 electrofiets ( voortbewogen door zware electromotor met lichte hulp van spierkracht)
Waarom denk je dat deze indeling vrij van discussies zal zijn? Ik denk even aan de moeite die het de wetgever kost om een beetje bij de tijd te blijven met een indeling die ik niet zo heel raar vind.
Precies. 3 en 6 zijn niet met vastgestelde waardes, en daardoor dus niet met strikte scheiding...
hansbaak schreef:
de accu van 980 kw

Lees je eens in in de stof: https://nl.wikipedia.org/wiki/Natuurkun ... n_eenheden
(Er staan 3 fouten in de twee letters van de eenheid die je gebruikt...)

N.b. in Newton Meter staan ook drie fouten, maar dat is minder erg.
Hoe voelt dat eigenlijk, zo iemand de les lezen? Is wat mij betreft niet een aanbeveling voor mensen om een bijdrage te leveren: de hakbijl staat al klaar....
Als Hansbaak daadwerkelijk een bijdrage zou leveren zou ik je opmerking terecht vinden blijdatikfiets. Aangezien hij hier alleen maar komt uit commercieel belang vind ik die hakbijl prima.
Berger schreef:Als Hansbaak daadwerkelijk een bijdrage zou leveren zou ik je opmerking terecht vinden blijdatikfiets. Aangezien hij hier alleen maar komt uit commercieel belang vind ik die hakbijl prima.
Dank je. Hij stelt zich bovendien op als kenner. Dan moet hij ook wat kennis hebben, al zijn het maar de simpelste basics zoals de eenheden.

Helaas is het in Nederland al zover dat zelfs landelijke media als eenheid van oppervlak het voetbalveld hebben ingevoerd. En daar is meer mis mee dan je op het eerste gezicht denkt, want oppervlaktes van voetbalvelden zijn allerminst gedefinieerd.
BlijDatIkFiets schreef:
hansbaak schreef:
de accu van 980 kw

Lees je eens in in de stof: https://nl.wikipedia.org/wiki/Natuurkun ... n_eenheden
(Er staan 3 fouten in de twee letters van de eenheid die je gebruikt...)

N.b. in Newton Meter staan ook drie fouten, maar dat is minder erg.
Hoe voelt dat eigenlijk, zo iemand de les lezen? Is wat mij betreft niet een aanbeveling voor mensen om een bijdrage te leveren: de hakbijl staat al klaar....
Tja, sommigen op dit forum zijn daar bedreven in. Laat ze maar. Het is een geruststellende gedachte dat dit forum slechts een virtuele wereld is.