Volgende zomer wil ik graag gaan fietsen in Noorwegen. Ik heb onlangs 2 kaarten van Freytag en Berndt aangeschaft van zuid en midden Noorwegen ( 1: 250 000 ) + het boekje Norwegen per Rad van Frank Pathe. waar ruim 100 routes in staan, maar die zijn lastig op de kaart uit te tekenen. Is er bijv een uitgewerkte route verkrijgbaar van rond de 1000 km? En waar kan ik die krijgen? Ik wil graag langs Fjorden fietsen en dan door het binnenland weer terug. Zelf heb ik dit jaar de ronde van Nederland gefietst met een dagafstand van 115 km gemiddeld. In Noorwegen zit ik aan 75 km/d te denken met kamperen. En welke tijd is het meest geschikt voor fietsers? Wat moet ik ongeveer per dag rekenen aan onkosten en wat kost kamperen met een tent per nacht gemiddeld op een camping? Ik fiets op een Idworx all rholer, is die geschikt voor de bergen? En wat is de handigste manier om in Noorwegen te komen ( auto of boot ) met zo min mogelijk reistijd met uitzondering van vliegen. Dat is nog een stap te ver voor me. Ik zie jullie reactie graag tegemoet. Rene
Heb je al op het forum gezocht? Het is een populair fietsland, dus er is veel over te vinden.
Wij hebben twee jaar geleden een rondje gedaan daar. Dat kun je hier lezen. ik denk dat die veel van je vragen beantwoord.
Om er ook nog even expliciet op in te gaan.
Uitgewerkte route kun je bij mijn verslag vinden.
Fietsen in Noorwegen is heel anders dan Nederland. Afhankelijk van hoe je conditie is, zou im de afstand aanpassen. 75 km vonden wij best pittig.
Je fiets is prima geschikt om daar te fietsen.
Wij zijn met de boot vanaf Denemarken gegaan en hebben de auto daar laten staan.
Mocht je nog meer vragen hebben, kun je me altijddurend mailen of PB-en.