Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Malaria op de Filippijnen - Forum Wereldfietser

Malaria op de Filippijnen

In januari/februari 2007 wil ik 6 weken gaan fietsen op de Filippijnen.
Bij mijn voorbereiding stuit ik op het wereld wijd web op nogal tegenstrijdige berichten over het voorkomen van malaria op de Filippijnen.
De gezondheidsites (Reisbijbel.nl en gezondopreis.nl) adviseren voor (bijna) de hele filippijnen speciale maatregelen tegen malaria.
Daartegenover staan de forums (The Thorn Tree en het Duitse Filippijnen-forum). Daar wordt gesteld dat malaria uitsluitend voorkomt op Palawan.
Wie weet er meer?
Gerd

Hey,

3jaar geleden heb ik er 2maand rondgereisd
Ik zou me niet te veel zorgen maken om malaria
maar neem toch zeker je voorzorgen in Palawan zoals gezegd
want dit eiland mag je zeker niet missen!!!

Veel plezier in het tropische Filippijnen

Greetz

Dennis

Van www.lcr.nl:
MALARIAGEBIEDEN:
Bescherming tegen muggenbeten is altijd belangrijk. Neem bij koorts of griepachtige verschijnselen tijdens of na verblijf in een malariagebied altijd direct contact op met een arts.

FILIPIJNEN overig gebied:
in de maanden 1 t/m 12 komt malaria voor. Voor de bescherming tegen malaria worden antimalariamiddelen aanbevolen voor een deel van de reizigers
FILIPIJNEN Aklan, Biliran, Camiguin, Capiz, Guimaras, Iloilo, Leyte Del Sur, Noord Samar:
in de maanden 1 t/m 12 komt malaria voor. Goede anti-muggen maatregelen in verband met malaria zijn extra belangrijk voor een deel van de reizigers
FILIPIJNEN Bohol, Catanduanes, Cebu, Manila,:
in de maanden - komt malaria voor.

LET OP! De aanbevelingen hier zijn van algemene aard. De reisbestemming, verblijfsduur, soort reis, gezondheid en leeftijd van een reiziger bepalen welke vaccinaties en anti-malariamaatregelen nodig zijn. U moet zich persoonlijk laten adviseren over de maatregelen die voor uw reis belangrijk zijn.
Deze gegevens worden ook gebruikt door de bloedbanken (ben zelf bloeddonor en toevallig ook in de Filippijnen geweest) dus lijkt me dan redelijk de standaard.

Mooi land trouwens! Ik ga er zeker weer een keer heen.