Additionally, paste this code immediately after the opening tag: trapas GIANT EXPEDITION - Forum Wereldfietser

trapas GIANT EXPEDITION

Onlangs kocht ik een tweedehands Giant Expedition (3 jaar oud, maar weinig gebruikt), een superfiets maar de trapas kraakt. Nu begreep ik dat deze i.p. onderhoudsvrij is bij dit type, heeft iemand ideeen/ suggesties of moet ie dan vervangen worden? En kan ik er nog even mee door fietsen?Groet Marjolein

Is die fiets uit 2000 of uit 1999?
Ik heb het model uit 1999. Die had problemen met de trapas. Die assen werden toen op kosten van Giant vervangen. Net als het balhoofd trouwens.

Het kan dus heel goed dat dit bij jouw nieuwe fiets niet is gedaan.




[edit: typo]

Hallo Jarno, Giant weet niets van een terugroep actie (hoorde ik via de verkopende fietsenzaak), hoe is dat destijds bij jou gegaan en viel dat binnen de garantietermijn? Marjolein

Indertijd stond er een doos met onderdelen die van Giant kwamen volgens mij. Daarin zaten de benodigde onderdelen voor alle Giant Expeditions die in die winkel verkocht waren.

Maar ik ging er niet vanuit dat je die reparatie nu nog binnen de garantie wilde uitvoeren. Lijkt me niet meer mogelijk. Ik heb die reparatie geloof ik na iets van twee weken al laten doen. En het balhoofd na anderhalve maand.

En daarnaast denk ik dat ook mijn fietsenboer er niets meer van zal weten. Het is toch drie jaar geleden en in de tussentijd zijn er heel veel fietsen voorbij gekomen. Er zit dus waarschijnlijk niets anders op dan of er mee doorrijden of op eigen kosten vervangen.
marjolein schreef:Onlangs kocht ik een tweedehands Giant Expedition (3 jaar oud, maar weinig gebruikt), een superfiets maar de trapas kraakt. Nu begreep ik dat deze i.p. onderhoudsvrij is bij dit type, heeft iemand ideeen/ suggesties of moet ie dan vervangen worden? En kan ik er nog even mee door fietsen?Groet Marjolein
Je hebt'm dus toch overgenomen :)

Ga eens bij een Giant dealer langs. Volgens de Giant-bicycles.com website zijn er 6 dealers in Utrecht waaronder Snel, Amsterdamsestraatweg 414. Als iemand moet weten of je er 2 maanden Afrika mee haalt zijn zij het wel.