Ik zoek een nieuwe fiets. Momenteel heb ik enkel een Brompton en ook al fietst die echt wel oké - Ik heb er vorige week nog jaarlijkse nachtelijke rit Antwerpen-Vrouwenpolder (105km op 5u30 min met wel wat kniepijn achteraf) mee gefietst als enige niet-koersfiets - ik zoek wat geschikters voor zo'n ritjes of meerdaagse ritten. Het moet zeker geen tijdritfiets zijn, maar het mag echt wat vlotter.
ik: 1m64, 50kg
mijn wensfiets moet voldoen aan:
-er moeten wat dikkere banden op kunnen, ik hou niet van die superdunne racebandjes
- geometrie: liefst niet een té liggende houding, ik ben dit niet gewoon en wil er op sommige dagen al eens langer op kunnen zitten
-prijs 1000-1500 euro
-bepakking: 12kg max? (maar als er op termijn een kinderzitje op zou kunnen, zou dat fijn zijn meegenomen)
- offroad mag hij niet uit elkaar vallen, maar ik ga er zeker geen technisch mountainbikeparcours meedoen,..
- een lichtere fiets dan mijn Koga Randonneur, want dat vond ik echt een tank
- gebruik: langere ritten, asfalt en offroad, met lichte bepakking, in berg en dal,..
Ik kom dan uit bij de 'hippe' gravelbikes/adventure bikes, maar dit is zo'n grote diverse groep, dat ik niet goed weet waar kijken.
Ik testte de Genesis Croix de Fer, maar denk ook aan Vagabond van Genesis, Specialized diverge 2018 (geen kinderzitje veronderstel ik
)/sequoia, de Surly Cross Check/Straggler. Ik hou van staal, maar het moet niet.
Wie rijdt er met een van deze fietsen?