Hallo allemaal.
Op mijn nieuwe fiets heb ik magura 33 hydaulische remmen. Nu zie ik dat er op elke rem vier openingen zitten, waarvan er drie worden gebruikt. Eén voor de aankomende leiding en twee om links met rechts te koppelen.
Nu heb ik een idee waarvan ik de voor en nadelen niet helemaal kan overzien, en de technische uitvoerbaarheid niet op mijn nieuwe speeltje wil uitproberen.
Mijn idee is om het vierde gat in de magura voorrem te gebruiken voor de drukleiding die naar de achterrem gaat.
voordelen die ik kan verzinnen
*slechts één remhandel nodig
*voor en achterrem worden even krachtig gebruikt. optimaler remmen.
nadelen die ik kan verzinnen
*slechts één remhandel. Bij wegvallen remdruk geen reserve rem meer.
*misschien zou je meer je voorrem willen gebruiken dan je achterrem.
Vraag aan jullie is:
*is dit technisch uitvoerbaar
*zijn er nog meer voor en nadelen te noemen?
Benieuwd naar jullie ideeën.
Groet Gerben.
Op mijn nieuwe fiets heb ik magura 33 hydaulische remmen. Nu zie ik dat er op elke rem vier openingen zitten, waarvan er drie worden gebruikt. Eén voor de aankomende leiding en twee om links met rechts te koppelen.
Nu heb ik een idee waarvan ik de voor en nadelen niet helemaal kan overzien, en de technische uitvoerbaarheid niet op mijn nieuwe speeltje wil uitproberen.
Mijn idee is om het vierde gat in de magura voorrem te gebruiken voor de drukleiding die naar de achterrem gaat.
voordelen die ik kan verzinnen
*slechts één remhandel nodig
*voor en achterrem worden even krachtig gebruikt. optimaler remmen.
nadelen die ik kan verzinnen
*slechts één remhandel. Bij wegvallen remdruk geen reserve rem meer.
*misschien zou je meer je voorrem willen gebruiken dan je achterrem.
Vraag aan jullie is:
*is dit technisch uitvoerbaar
*zijn er nog meer voor en nadelen te noemen?
Benieuwd naar jullie ideeën.
Groet Gerben.