Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Kamperen voor solo-fietser te duur! - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Kamperen voor solo-fietser te duur!

151 berichten

Slaapruimte zei je?

mario schreef:IK heb al gezien dat er in mijn lievelings land Spanje heel veel mensen zijn die een slaap ruimte gratis ter beschikking stellen, en daar zaten hele mooie vrouwen tussen :lol:

Mario
Oke Mario, ik sluit me dan maar snel aan bij die club dan kan ik de volgende keer ook gratis overnachten bij hele mooie vrouwen. :wink:
Kom op zeg, daarvoor ga je toch niet op de fiets een land verkennen!
Maar voorruit, het idee is goed. Dan zal ik wel eerst een cursus Spaans gaan volgen om me een beetje verstaanbaar te maken. Het is ook niet gezellig als je totaal geen gesprek kunt voeren met die mensen.

marcoschriek schreef:inderdaad NickDB: wel de lusten maar niet de lasten. ga dan ook niet op die camping staan als je niet wilt betalen. Stiekum weggaan zonder te betalen is nog veel erger dan "niet netjes dus": het is gewoon diefstal.
Ik weet niet of je het diefstal kan noemen. Als je 's avonds pas om 22u op de camping aankomt, niet meer kan betalen en koud water krijgt om te douchen dan is mijn zin op 's anderdaags 31 euro neer te tellen voor één nacht (dus enkel de tentplaats en geen andere faciliteit) wel snel over. :?

NickDB schreef: Ik weet niet of je het diefstal kan noemen. Als je 's avonds pas om 22u op de camping aankomt, niet meer kan betalen en koud water krijgt om te douchen dan is mijn zin op 's anderdaags 31 euro neer te tellen voor één nacht (dus enkel de tentplaats en geen andere faciliteit) wel snel over. :?

Ja, hehe, als je dat er nou direct bij had gezet :-)

Beste Audry,

die smile staat er natuurlijk niet voor niks. Het leuke is dat die mensen die via die organisatie gratis een slaap plaats aanbieden zelf alemaal reizegers zijn, die vaak goed zijn opgeleid en dus meerdere talen spreken, omdat zij via een studie langere tijd in het buiten land zijn geweest. gelukkig spreek ik redelijk spaans. Tip ga naar de universiteit van leiden, daar kan je in de zomer maanden een intensieve cursus Spaans volgen van 4 weken. Je krijgt dan iedere dag 4 uur Spaanse les, je zit dan op het europese taal niveau B1. Genoeg dus om je verstaanbaar te kunnen maken.

Waneer komt je Spanje verhaal op je site. Ik als mede Hagenaar kijk daar naar uit. Vind het wel lastig dat er iedere keer reclama voorbij komt, maar ja jij moet ook op vakantie toch :wink:

Mario

Hoi Audrey. Leuke website, maar die reclame is wel heel erg irritant. Ik ben zelf ook druk bezig met mijn website www.rutgersreizen.nl (zal daar nog niet veel reclame voor maken, want er komt nog veel meer!!! :) Ik was aan hosting voor Euro 14 per jaar kwijt en dat is inclusief 100 Mb ruimte (en zonder reclame). Dat lijkt me hetzelfde geld als wanneer je ergens solo in Nederland gaat kamperen.
Groeten,
Rutger

audrey schreef:
Wie is hier nou de dief!! Sorry hoor, maar 31 euro per nacht is echt diefstal!!

€31 is veel geld voor een voorbij komende fietser met een tentje. Maar zo als hier opgemerkt door anderen; je wist de prijs van te voren, zet je toch je tentje op dan impliceert dat ook dat je akkoord gaat met de consecquentie's daarvan. Namelijk in dit geval €31 betalen. Sluip je letterlijk als een dief in de nacht de camping af omdat te ontlopen, is er wel degelijk sprake van diefstal en tamelijk hypocriet gedrag.

Mij is het ook een keer overkomen dat ik op een camping terecht kwam waar ik voor twee personen €27,50 moest betalen per nacht. Toen ik ze daar op wees werdt er gezegd dat dat het standaard tarief was plus dat ik betaalde voor het zicht zei ze. Dat bestond uit zandheuvels en sparren en verder niks. Omdat ik panne had met mijn fiets en vermoedde dat ik wel eens langer zou moeten blijven dan ik werkelijk wou, ben ik de volgende ochtend naar het plaatselijk VVV gegaan en zei dat ik een goedkope camping zocht, binnen no time had ik aan de andere kant van het dorp een camping voor €7 per nacht, zo kan het ook.

Deze discussie begint verdacht veel te lijken op die tussen Bert Sitters en onder getekende?

Ik dacht dat wij niet meer op deze manier op elkaar zouden reageren.

Mario

Mario, ik weet niet precies wat je bedoelt. Volgens mij is er geen discussie sprake, maar is iedereen het wel over eens dat er voor solo-fietser te veel wordt gerekend, omdat ze geen aparte tarieven hebben voor 'singles'. De oplossing is simpel: laat zo'n camping links liggen!!!

Misschien moeten we soms niet zo veel op het forum aktief zijn, maar ook daadwerkelijk iets doen en ons als vereniging hard maken voor goede kampeervoorzieningen voor wereldfieters tegen een redelijk tarief. Kunnen we hier ook fietscampings beginnen?

Rutger

Rutger schreef:Mario, ik weet niet precies wat je bedoelt. Volgens mij is er geen discussie sprake, maar is iedereen het wel over eens dat er voor solo-fietser te veel wordt gerekend, omdat ze geen aparte tarieven hebben voor 'singles'. De oplossing is simpel: laat zo'n camping links liggen!!!
Iedereen doet er zo makkelijk over dat je dan maar niet op zo'n camping moet gaan staan maar vaak in het buitenland is het de enigste oplossing in de wijde omtrek. Slikken of stikken dus. Ik kan best begrijpen dat er fietsers zijn die vroeg in de ochtend vertrekken en dan erachter komen dat de receptie nog dicht is. Ik heb er zelf ook wel last van gehad :wink: Jammer maar dan ga ik niet wachten totdat de poort opengaat want ik moet mijn kilometers maken. En zeker niet als er schandalig hoge prijzen worden gevraagd.

Overigens is het meestal zo dat je al af kunt rekenen bij het inchecken, of tenminste al op de hoogte bent wat de prijzen zijn. Tenzij de receptie bij aankomst al dicht is (en er meestal een koude douche wacht want geen douchemuntjes meer te krijgen.. :cry: )

Ok, een camping verlaten zonder te betalen valt niet goed te praten, maar wat dan met wildkamperen? Dat is ook de wet overtreden en broodroof van de campings in de buurt. De vergelijking lijkt op het eerste zicht misschien wat vreemd, maar wat is het verschil tussen op een camping staan waar je enkel je tentje plaatst en je wast met koud water of ergens in de middle of nowhere je tentje zetten? Het koud water zal het verschil niet maken ze, ik sta namelijk geen uren onder een ijskoude douche...

Over welke land

NickDB schreef:Ok, een camping verlaten zonder te betalen valt niet goed te praten, maar wat dan met wildkamperen? Dat is ook de wet overtreden en broodroof van de campings in de buurt. De vergelijking lijkt op het eerste zicht misschien wat vreemd, maar wat is het verschil tussen op een camping staan waar je enkel je tentje plaatst en je wast met koud water of ergens in de middle of nowhere je tentje zetten? Het koud water zal het verschil niet maken ze, ik sta namelijk geen uren onder een ijskoude douche...
Volgens mij een ietswat vreemde vergelijking. De wet overtreden is niet verboden, je kan er hooguit een bekeuring voor krijgen :?
En broodroof ? de meeste wildkampeerders staan niet in de buurt van een camping, maar op mooie rustige plekjes en het liefst met een fraai meertje erbij om in te zwemmen.

Michael W schreef:De wet overtreden is niet verboden, je kan er hooguit een bekeuring voor krijgen :?
Als de wet overtreden toegelaten is, waarom mag je dan een camping niet verlaten zonder te betalen?

Sorry foutje. Ik probeerde iemand te citeren. Help?

Over welke landen hebben we het eigenlijk als gesteld wordt dat het soms ver is naar de volgende betaalbare camping? In Noord-Europa kan je prima wild kamperen, In Frankrijk zijn er meestal wel betaalbare campings te vinden (camping municipal). Ierland is niet bezaaid met campings en vergt dus enige planning met het fietsen (soms moet je meer dan 80 kilometer naar een volgende), maar de prijzen zijn er redelijk. Ik weet niet of het al in de landinformatie staat, maar misschien kunnen we ook daarbij een indicatie geven per land wat je er als solo- of duofietser kwijt bent. Een kopje hoe fietskampeervriendelijk is ... ?

Een camping verlaten zonder te betalen, is misschien diefstal. Ik heb ooit een camping op Texel verlaten zonder te betalen, omdat ik fl. 40,00 te gortig vond voor twee personen. (We hadden alleen een kleine plaats en verder alleen wat water en wc gebruikt). Toen we er de avond ervoor aankwamen, moesten we ons aanmelden via een praatpaal 8) met het verzoek om morgen naar de receptie te komen.

Wildkamperen voor wereldfietsers zou in Nederland gewoon legaal moeten zijn. :D


Rutger
www.rutgersreizen.nl

Rutger schreef:Hoi Audrey. Leuke website, maar die reclame is wel heel erg irritant. Ik ben zelf ook druk bezig met mijn website www.rutgersreizen.nl (zal daar nog niet veel reclame voor maken, want er komt nog veel meer!!! :) Ik was aan hosting voor Euro 14 per jaar kwijt en dat is inclusief 100 Mb ruimte (en zonder reclame). Dat lijkt me hetzelfde geld als wanneer je ergens solo in Nederland gaat kamperen.
Groeten,
Rutger
De website van Audrey (en andere gratis sites op lycos.nl) is met een opera browser niet eens te bekijken, wordt half afgedekt door een reclame banner :(

Een andere aanrader is http://freehostia.com:
Gratis, Data storage 250 MB Monthly bandwidth: 5 G, géén adds, PHP/MSQL mogelijk.

Zelf heb ik al jaren bij Wanadoo free mijn website, slechts 20 mb maar gratis en zonder advertentie banners.

Rutger schreef:Over welke landen hebben we het eigenlijk als gesteld wordt dat het soms ver is naar de volgende betaalbare camping?
Te ver kan erg relatief zijn als je moe bent, het weer erg slecht is etc kan 10 km verder al te veel van het goede zijn; of als het terrein bergachtig is en de volgende camping 20 km verder is met een flinke col ertussen ;-)

NickDB schreef:
Michael W schreef:De wet overtreden is niet verboden, je kan er hooguit een bekeuring voor krijgen :?
Als de wet overtreden toegelaten is, waarom mag je dan een camping niet verlaten zonder te betalen?
Natuurlijk mag je een camping verlaten zonder te betalen, alleen dupeer je daarmee de eigenaar rechtstreeks (in z'n portemonnee). En ik zal niet zeggen dat ik het nooit gedaan hebt :?
Met wildkamperen dupeer je meestal niemand direct, zeker niet als je geen vuil achterlaat.

De tovenaar schreef: Een andere aanrader is http://freehostia.com:
Gratis, Data storage 250 MB Monthly bandwidth: 5 G, géén adds, PHP/MSQL mogelijk.

Niks gratis, want je betaald $ 19.95 voor domeinnaamregistratie !!

Dan is www.hosting2go.nl voor 24 euro met 750 mb dataopslag en 20 gb dataverkeer interessanter, vooral ook omdat hun servers in Nederland staan.

Wijken we soms niet te veel van het onderwerp af????

Ik heb webhosting voor Euro 14 per jaar bij www.webxtra.nl

Rutger
www.rutgersreizen.nl