Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Route Provence, Mont Ventoux - Forum Wereldfietser

Route Provence, Mont Ventoux

Volgende week ga ik de ronde van Benjaminse door de Provence fietsen. Als ik voldoende tijd overhoud, zou ik graag de mont ventoux willen befietsen. Zijn er mensen onder jullie die de route door de Provence van Benjaminse in combinatie met deze beklimming hebben gedaan? Wat is de handigste plek om dan van de route af te gaan, om bij een startpunt van de beklimming te komen (Bédoin of Malaucène)? Evt is een stukje met de trein geen probleem.
Als er tips zijn, hoor ik het graag. Alvast bedankt!
Hoi,

Ik heb die Provence route in 2015 gereden. Vond dat ie regelmatig over te drukke wegen ging.
Ik heb de route toen ook gecombineerd met de Ventoux.
Eerst ben ik onder Orange, langs de Rhône richting Saint-Martin-d'Ardeche gefietst, daar de gorges gefietst tot aan Vallon-Pont-D'Arc, dan ten noorden van de gorges terug richting Rhône gefietst, richting Vaison-la-Romaine;
Vandaar op de camping kan je als daguitstap naar Malaucène fietsen, dan naar Bédoin, daar de Ventoux op (vind ik nog steeds de ooiste kant om 'm op te rijden), afdalen naar Malaucéne en terug naar Vaison-la-Romaine.
Je zal ook wel kunnen kamperen in Malaucène of Bédoin, vermoed ik.

Andere aanrader: Gorges de la Nesque. SUPER-eenvoudige klim, of afdaling, maar toch zit je mooi in het gebergte.
Ik heb de route ff op Wikiloc gezet voor je: https://www.wikiloc.com/wikiloc/view.do?id=18647332
In 2008 aan het einde van de vakantie als dagtocht gereden vanuit Sault, de camping ligt daar ong op 800m hoogte, dat kan lekker zijn als het heet is. In de vroege ochtend via Gorges de la Nesque naar Bedoin en dan om hoog en op het gemakje afdalen naar Sault. Ik vond het een perfecte dagtocht.
De route vanuit Sault omhoog is de mooiste en het is de minst stijle beklimming tot Chalet Renard. Je hebt dan de hele tijd zicht op de omgeving. Vanuit Bedoin ga je door het bos tot Chalet Renard. Je ziet dan niets en het is stijl.
Kiek schreef:De route vanuit Sault omhoog is de mooiste en het is de minst stijle beklimming tot Chalet Renard. Je hebt dan de hele tijd zicht op de omgeving. Vanuit Bedoin ga je door het bos tot Chalet Renard. Je ziet dan niets en het is stijl.
Met de warmte enkele weken geleden was ik verdekke héél blij dat ik door het bos ging :D .
En ach, als je van Bédoin klimt, kunnen "ze" alvast niet zeggen "och, je hebt het van de makkelijke kant gedaan" :wink:
De échte charme van de Ventoux begint toch pas na Chalet Reynard.
Misschien heb je hier iets aan:
http://www.provenceguide.com/brochures-64-1.html
http://www.provence-a-velo.fr/
Zelf heb ik in de Provence en de Luberon duizenden km gefietst.
Ik heb nog wat tracks. Interesse stuur dan een PB.
Ik ben vorig jaar van valence naar Saint Paul Trois Chateaux gereden, daar gekampeerd en toen via Tulette en Vaison-la-Romaine naar Bedoin gefietst. Tussen de wijnvelden door grotendeels, pitoresk maar niet overmatig opwindend, maar kan het me ook niet als gevaarijk herinneren qua verkeer. In Bedoin bleek het tentveld van Camping La Garenne een kale zandvlakte te zijn, met mierenesten en rupsbandsporen, en bovendien aan de achterkant van de camping, waar iedereen binnen kon wandelen overdag, dus ook niet fijn om je spullen daar te laten liggen als je de berg op probeert te rijden...
Overhit en moe belde ik toen naar de andere camping die ik indertijd op Google gezien had, Camping Le Pastory, en vroeg of ze soms wel normale tentplekken hadden, en de vriendelijke eigenaar zei (ze spreken daar orima engels trouwens, kan handig zijn) dat hij niet wist wat ik normale tentplekken noemde, maar dat hij ze wel OK vond, en dat ik maar even moest komen kijken...en dus ging ik, en kreeg daar een prima plekje in de schaduw, ze hebben een barbeque plek met picknicktafels waar je goed je potje kan koken, twee soorten pils en Leffe blond koud te koop aan de receptie, en twee soorten lokale wijn te koop, waarvan ik absoluut de duurdere variant aanbeveel (het scheelt 1 euro). Geen winkeltje, maar Bedoin is vlak bij tenslotte. Buiten het hoogseizoen kon ik daar een volgende keer ook voor een paar euro per dag de auto stallen als ik een volgende keer naar hun wilde rijden, en van daar af verder wou trekken. Fijne mensen gewoon.
De berg heb ik vanaf Bedoin geprobeerd, en ik strande in het bos met knieklachten, dus ik wil het nog een keer proberen. In januarie werd een scheurtje in de meniscis geconstateerd, waardoor ik totaal verkeerd liep, en 50% krachtsverschil had tussen linker en rechterbeen...waarschijnlijk lag het daaraan!