Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Supernova plug III - Forum Wereldfietser

Supernova plug III

Beste fietsvrienden,

Onlangs heb ik bij de fietsenmaker de Supernova plug III laten monteren voor het laden van mijn telefoon en Garming Edge touring.
Met de PAT II technologie wordt de wisselspanning van de dynamo in 5 v en 500 mA getransformeerd, ideaal voor de meeste smartphones, aldus de beschrijving.


Ik ben in het bezit van een Santos met een son naaf waarop de plug III is aangesloten. Tijdens het fietsen brand het groene lample in de plug III ten teken dat hij stroom levert. Wanneer ik mijn Garmin Edge touring aansluit op de plug III geen enkel probleem, en boven de 12 km/h werkt het prima en wordt de Egde opgeladen.

Echter wanneer ik mijn telefoon (samsung Galaxi Grand pruim) aansluit en ga fietsen gaat het groene lampje aan en uit en wordt de telefoon niet opgeladen. Dit geldt ook voor mijn power Bank(36 V 2600 Mah/9.36 wh. Input D.C 5 v = 1a en output is D.C 5 v = 1 a.

De fietsenmaker beweert dat eerst de Plug III voldoende moet worden geladen om voldoende capaciteit te leveren aan, bijvoorbeeld, in dit geval mijn telefoon. Het ene apparaat vraagt meer stroom dan dan het andere, aldus de fietsenmaker. Maar na aansluiting van mijn telefoon gaat, na 25 km fietsen gaat het lampje nog steeds aan en uit.

Wie heeft hier ervaring mee en kan mij informatie geven.

Alvast bedankt

Groeten,

Bert Kaspers
Zit er een bufferaccu bij de plug III? Heel veel weet ik er niet van, maar veel telefoons hebben last van de wisseling in stroomvoorziening. Je hebt ook verschillen qua accu's. De een is op te laden tijdens fietsen en is tegelijkertijd te gebruiken als bufferaccu, de ander is enkel te gebruiken voor opladen.
De Plug III heeft geen bufferaccu en zou dus je smartphone meteen op moeten laden. Voor zover ik geinformeerd ben waren het vooral de GPS-apparaten die moeite hadden met variatie in de stroomvoorziening. Dus terug naar je fietsenmaker en zorgen dat hij het verhelpt, eventueel zou je voorafvoor alle zekerheid nog een keer met een andere telefoon kunnen testen.
Ik heb geen plug III dus wat ik zeg is puur op basis van de gegevens die je geeft.

5volt, 500mA zijn USB1 specificaties, later werd de stroomlimiet op usb opgetrokken tot 900mA. De meeste usb laders die je in het stopcontact steekt geven 1 tot 2A door. Het is dus mogelijk dat je smartphone 500mA te zwak vindt.

Je powerbank geeft al aan om 1A input te willen, dus volgens mij zit daar het probleem. Een bufferaccu ertussen die laadt bij 500mA en bij het voltanken van je gsm de 500mA van de plug aanvult tot 1A is dan ook een optie.
Volgens Supernova:
Transforms dynamo AC to exact USB spec. DC from 12 km/h
Now further improved version 3 with no upper charge speed limit
The simultaneous use of the dynamo lighting system while charging devices is not possible

THE USB PORT ON YOUR BIKE
The performance of the new „The Plug III“ has been improved mainly in the low and very high-speed ranges. Now weighing only 46 g, this USB charge adapter simply replaces the headset cap. The electronics is compatible with the iPhone and nearly all mobile USB devices. The Plug III will produce clean 5V / 500 mA USB power from the AC current of hub dynamos from speeds of 11 km/h (7 mph).
AIRSTREAM-CHARGING WITH THE PLUG III
The Airstream is especially well suited to be charged by The Plug III, thanks to its USB charging ability. Since the light can also be charged while running, the burn times shown in the table below are possible.
I-PHONE COMPATIBLE
The Plug III is perfect for charging sensitive devices like the iPhone that require a very high quality power supply.
Opmaak valt wat weg, sorry. Maar zit daar een elementje tussen wat het niet laden kan veroorzaken?
Mocht het door Enrico aangehaalde de oorzaak zijn en dit bij veel smartphones terugkomen, terug naar de winkel en geld terug vragen want je mag van dit product verwachten dat je je smartphone er mee op kunt laden. Een bufferaccu ertussen lijkt een leuke oplossing, maar geeft er veel verlies en je moet op zoek naar een bufferaccu de tegelijkertijd laadt en zelf oplaadt.
Als er geen (kleine) bufferaccu in zit en dat ziet er wel naar uit, krijg je de problemen waar je nu tegenaan loopt. De GPS schakelt bij lage snelheden en/of stoppen telkens over op de eigen batterij en veel telefoons vinden het uit en aan schakelen van de laadspanning ook niet leuk.
Zelf heb ik een USB lader van B&M (daar zit een kleine buffer accu in) en daar werkt mijn Garmin prima op. Bij een pauze blijft hij tot wel drie kwartier gewoon aan. Ook kan ik er mijn smartphone (Huawei) en compact camera mee opladen.
het probleem komt mij bekend voor - heb hetzelfde meegemaakt met iPhone 5 die halverwege fietsreis niet meer op te laden was met the plug. Groen licht aan en uit en vervolgens meer uit. Kon nog wel de powerbank opladen met groen licht. Bleek aan de iPhone te liggen want met een geleende iPhone was het probleem opgelost. Enfin een andere IPhone 5S aangeschaft en deze wordt tijdens het fietsen nu alweer een jaar lang keurig opgeladen. Tip probeer het met een andere/ geleende smartphone om het uit te proberen.
Beste fietsvrienden,

Bedankt maar weer voor de info over de supernova plug III. Inmiddels ben ik erachter gekomen dat wanneer mijn telefoon voor 60 procent is geladen, de plug III wel werkt. Geen idee hoe dat komt. In ieder geval ben ik wel bij de fietsenmaker geweest die navraag gaat doen bij de importeur. Ik hou jullie op de hoogte.

Groeten,

Bert Kaspers
Het zou best aan je Samsung kunnen liggen. Sommige telefoons, waaronder Samsungs, passen de gebruikte laadstroom aan aan wat er beschikbaar is, maar alleen naar beneden.
Als de Plug dan 500mA levert, neemt de telefoon 500mA op, als de Plug 300mA levert, neemt de telefoon 300mA op. Maar als de Plug daarna weer 500mA levert, blijft de telefoon slechts 300mA opnemen. En als de Plug bijvoorbeeld maar 100mA levert, dan stopt de telefoon met opladen. En gaat pas weer verder als je de stekker eruit haalt en er weer in doet.
Dat is een probleem dat Samsungs hadden, ik weet niet of het nog zo is. Kun je oplossen met een bufferaccu.
Heb eveneens de Supernova. Heb zowat zelfde problemen ervaren. Ik ga gewoon met powerbanks werken, denk ik. Welke adviseren jullie qua input/output?
Wij hebben de Plug 2 op onze Idworx All Rohler laten vervangen voor de Cycle2Charge plug. Deze plug doet het beter dan de vorige, we kunnen alleen onze telefoons (Sony Xperia Z3) er niet mee opladen maar de Garmis GPS, powerbanks, camera en mp3-speler zijn geen probleem. De telefoons laden we vervolgens weer op met de powerbank.

Zie onze review op: http://fietsdewereldrond.nl/cycle2charg ... nsluiting/