Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Bijnaam fiets? - Forum Wereldfietser

Bijnaam fiets?

Mijn fiets, een zwarte Vittorio, heeft in de loop der tijden een paar bijnamen gekregen. Aanvankelijk was het 'Zwarte Lola' (naar het liedje Zwarte Lola). Later kwam daar bij 'de Tank' of 'de Tractor' vanwege het gewicht, de stijfheid en de snelheid van de fiets. :P

Heeft jouw fiets ook een bijnaam?
Gele Jaapie :D

en we hebben ook nog een,
Snelle Henkie,
Super Henkie,
Ouwe Jaapie
Casandra
Een eigennaam niet, maar de (merk)decals zijn eraf en moeten nog worden vervangen. Ik zit te denken aan Giraffe, Santa of Kaninefaat. Mijn masterplan is hem daarna, omdat het stiekum een Gudereit is, ter reparatie aan te bieden bij de vakantiefietser in Amsterdam.

Maar een eigennaam, mhh. Veerhaven 21? Stephanie? Mhh.
Ik kom vaak niet verder dan "kom op , rotding!" :wink:

Ik refereer aan m'n MTB wel eens als babyblue. Puur vanwege de kleur...
Hij heet Briek. Naar Briek Schotte, de Flandrien. Hij voelt zich dan ook erg thuis in Belgie, en Bretagne vond hij ook top.
Waarom? Het is een stoere no-nonsense fiets, die doorgaat als de berijder eigelijk al wil opgeven, dus hij is een echte Flandrien. Het laatste 20-30 kilometer naar de camping op een lange dag zit ie me voortdurend uit te schelden dat het best harder kan enzo, dat is wel soms een beetje irriterend. Maar ook wel weer motiverend.
Mijn groene Surly Ogre - hoe kan het ook anders - heet Shrek 8)
Nee, geen bijnaam. Dan zou ik me alleen maar aan de fiets gaan hechten. En het is voor mij een gebruiksvoorwerp.
Ohoh. Bindingsangst.
Mijn oranje Idworx mountainbike 26" met 60mm banden is 'mijn oranje monstertje' geworden. En wel vanwege de in verhouding beetje te grote zwarte banden die het wegdek opslurpen. Heel fijn fietsje hoor, al is het een monstertje.
Loes
Mijn Gaastra heet OME GERIT.
Die van mijn vrouw TANTE SARA
Mr Hyde

Red

Verder heb ik een "Brommy" en " fixie" maar ik praat alleen tegen Mr Hyde en Red 8) De andere 2 zijn gebruiksvoorwerpen :D
De fiets van Corrie is het Rode Monster en die van mij de Blauwe Smurf. Je kunt ze aan het werk zien in dit topic.
Ik praat niet met mijn fiets, maar denk wel eens na over een naam. Het wordt dan "Multatuli". Dat past het beste bij, wat ik hem allemaal laat doen.

Gerrit
Ik heb het wel eens over mijn blauwe fiets, want ik heb nog een zwarte en een paarse. Mijn vouwfiets is ook blauw, maar die staat nu op zolder.
We hebben het wel geprobeerd, onze fietsen een naam te geven. Maar uiteindelijk blijft het bij "jouw fiets" en "mijn fiets". En "jouw stadsbarrel".
Misschien moet je het kracht bijzetten arnob. Ik denk aan een fietsvlag met naam of een naamplaatje o.i.d.. Heeft trouwens nooit iemand gedacht aan het laten produceren van een wereldfietser fietsvlag?
Bike Wazowski
Toen Italiaanse mountainbikers me in NoordItalie hielpen mijn Avaghon met bagage over een omgewaaide boom te tillen, noemden ze hem Autocarri vanwege het in hun ogen absurde gewicht. Vanaf die tijd heet mijn fiets mijn 'vrachtwagentje'.
stef schreef:Bike Wazowski
8) 8) :lol:
djveer - geen vlag aan de fiets wel een sticker met naam, plaats en land op de fiets.

Bijnaam is er nog niet.