Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Mijn fietsie (fatebike) - Forum Wereldfietser

Mijn fietsie (fatebike)

Dit is mijn fietsie
Afbeelding
Met deze fiets heb ik in 2016 een weekje door Nederland gefietst.
Van Rijswijk naar Huizen en van Huizen via Arnhem terug naar Rijswijk.
Dit was meer een soort van test en om wat ervaring op te doen.

En nu wil ik de Jutland route gaan fietsen.
Leuk. Ik rij ook tochten op mijn fatbike. Maar een fatbike op de jutlandroute lijkt mij wat overkill. Het zwaarste wat je zal tegenkomen zijn grindpaden. Het leuke van een fatbike is dat je juist van de gebaande paden af kan...toch?
Aan de ene kant zal het in veel gevallen overkill zijn op de grindpaden, echter als de beheerder van dat stuk weg net vers grind heeft gestort kan het een voordeel zijn omdat je dan minder snel er in wegzakt. Veel off-road zal je op de route niet tegenkomen (alleen het laatste stuk over het strand naar het noordelijkste puntje van Denemarken)
Lekkerrrr trrrappen! 8)

Heb al vaak door Denemarken gefietst en ook op de fattie stampte het daar heerlijk weg. Zet je er nog andere banden op? (noppen willen weleens snel op asfalt slijten), maar op deze manier krijg je natuurlijk ook gladde bandjes. :)

Veel plezier, gaat je zeker lukken!
Pat
Maar een fatbike op de jutlandroute lijkt mij wat overkill
Of het overkill is of niet.... heb in me kelder nog 2 mountainbikes staan.
Deze staan er vanaf het moment dat
fattie
:D heb gekocht daar te staan.
Zet je er nog andere banden op?
Nee niet echt en moet zeggen dat ik banden voor me fattie zonder noppen nog niet gezien heb.
Maar zal even google :D
GerF schreef:... en moet zeggen dat ik banden voor me fattie zonder noppen nog niet gezien heb.
Maar zal even google :D
Jawel hoor, kijk maar eens hier Vee Tire Apache 8)
Een hele fatte slick van 26"x 4.5" :D
Smitty bedankt voor de link. :wink: