Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Even voorstellen - Forum Wereldfietser

Even voorstellen

Mijn naam is René Ester, 49 jaar en inmiddels 28 jaar trambestuurder in Amsterdam. Ik ben gehuwd en vader van 2 dochters en inmiddels opa van een kleindochter. Ik ben 1.96 en 93 kg. Ik loop al zo'n 23 jaar hard en ben de laatste jaren ook steeds meer gaan fietsen naast het lopen. Ik ben hardlooptrainer en trainerscoördinator van AV Spirit in Lelystad. Daarnaast ben ik ook aangesloten bij een toerclub en inmiddels ook daar af en toe toerleider tijdens clubritten. Vorig jaar heb ik ruim 9000 km gefietst waarvan de meeste km's op een racefiets. Maar ik wil graag meer ontspannen fietsen waarbij ik snelheid niet heel belangrijk vindt. Een paar jaar geleden heb ik een mooie ATB aangeschaft maar heb daar niet veel mee gedaan omdat ik de risico's van vallen te groot vindt. Vorig jaar heb ik in 5 dagen de helft van de ronde van Nederland gefietst met mijn Koga Myata traveller. Overnachten deed ik bij Vrienden op de Fiets. Ik heb dit zeer leuk gevonden en heb besloten om mijn Koga en Atb in te ruilen. Daarvoor in de plaats heb ik een Idworx All Rohler travel spec aangeschaft. Daarnaast ben ik ook bezig om kampeerspullen aan te schaffen. Ik heb inmiddels de Mutha Hubba NX tent, Helinox sunset chair, gasbrander en pannenset. Een slaapmat en een slaapzak moet ik nog voor de pasen aanschaffen. Een tassenset had ik nog van Ortlieb. Verder vindt ik het erg lastig met wat ik mee moet gaan nemen maar daar hoop ik dit jaar ervaring mee op te doen. Het doel is om dit jaar ervaring op te doen en volgend jaar zou ik heel graag in Noorwegen 1 a 1.5 week rond willen gaan fietsen. Dit jaar staat in mei de Marmoth op het programma in Frankrijk.
Welkom!
Hoi Rene, welkom bij de club.
Als ik zo je posting lees heb je meer dan voldoende ervaring met duursporten.
Wat je mee moet nemen heb je voor het grootste gedeelte al benoemd. Begin daar maar gewoon mee en dan komt de rest vanzelf. Veel succes met de Marmoth. Mooie koers. Heb je een streeftijd in gedachte?
Nee geen tijd maar gewoon uitfietsen met vriendengroep. Ik heb begrepen dat het erg zwaar is. De enige ervaring die ik heb is dat ik 2 x de Mount Ventoux van alle drie de kanten omhoog heb gefietst.
6 keer op een dag de Mt Ventoux? Dan gaat de Marmotte lukken.
Veel succes man. Uitfietsen met een vriendengroep lijkt me een prima tijdsbesteding :D
Welkom Rene,
Leuk om te lezen dat je vanuit je sportieve achtergrond de inspiratie hebt gekregen om kamperend rond te trekken met de fiets. Veel plezier gewenst!
Hallo René, welkom op dit forum en misschien ook wel als nieuw lid.

AV Spirit. Ken jij Sjouk Tel ook? De man die mij kon laten sprinten als een speer. Is hij nog lid?

Mvgr,
Eric
Hoi Eric,
Ik doe veel binnen Spirit. Sjouk Tel ken ik van verhalen. Hij is op een vervelende manier vertrokken. Maar dat is al ruim 15 jaar geleden. En de Mount Ventoux heb ik niet 6 x op 1 dag gedaan maar 2x 1 dag 3 x van alle 3 de kanten omhoog. Daaromheen wel een week in de omgeving gefietst vanaf de camping.