Dat is toevallig! Ook ik ben in Ronda mijn fietscomputer kwijtgeraakt toen we even bij de bakker een brood kochten. Er dwaalt daar dus een malloot rond die het op fietscomputerdisplays heeft voorzien. En in Jerez is tijdens diezelfde vakantie een bidon gejat toen we in een bar koffie dronken, Mijn vrouw zag het en is direct achter de dief aangerend, die de bidon fluks liet vallen en hard wegrende... Criminele buurt dus, dat Andalusië.keesswart schreef:Overigens zijn Corrie en ik op onze fietsreizen nooit meer kwijtgeraakt dan onze fietscomputers (die we nota bene makkelijk even van het stuur hadden kunnen halen...). Dat was in het touristische stadje Ronda in Andalusië: puur vandalisme, want aan een fietscomputer zonder houder heb je erg weinig.
Kees Swart
Wat de sloten betreft: wij hebben altijd een kabelslot en een relatief licht beugelslot bij ons en verder hebben we enkele principes:
- In landen waar ze daar niet om malen, gaat de fiets 's nachts zo mogelijk mee de kamer op.
- bij bezienswaardigheden vragen we bij het loket of we de fiets daar mogen parkeren.
- Steden bezoeken we het liefst zonder fiets, zijn we toch met de fiets in een stad dan blijft de fiets in het zicht, bv. bij restaurantbezoek, of wordt bewaakt gestald. Zo zijn er in sommige Italiaanse steden (Ravenna, Ferrara) tegenwoordig bewaakte fietsenstallingen bij het treinstation.