Een aantal zaken lijkt me relevant om te weten.
Wat is het precieze model van de naaf? Als je dat weet kun je evt. de Part List opsporen met afbeeldingen en onderdeelnummers van de palletjes.
De site van Sheldon Brown is ook voor dit onderwerp een goede plaats om te beginnen.
http://sheldonbrown.com/sturmey-archer.html
Daar staan ook weer nuttige links zoals naar de Sturmey Archer Heritage site.
Op YouTube staan ook aardig wat video's van Sturmey Archer naven en onderhoud daarvan.
Ik heb zelf jaren terug een as in een Steelite achternaaf vervangen omdat die gebroken was t.g.v. een ontwerpfout waar ik toen achter kwam.
(Dat breken gebeurt natuurlijk als je op het verste punt van huis van een 30km rondje bent dat je wat later op de avond nog even rijdt. Met de fiets aan de hand lopen is geen ideale wandelhouding om 10km af te leggen. Was pas in de vroege nacht met blaren thuis.)
Door die asbreuk bleek ook een palletje van de 3e versnelling gebroken. Die heb ik toen ook vervangen. De 1e versnelling had sindsdien ook de neiging om niet goed te pakken en die gebruikte ik dan ook nauwelijks meer. Ik vermoed dat die palletjes ook beschadigd waren maar ik heb de naaf toen niet zo ver gedemonteerd dat ik ook bij die palletjes kon. Ik heb toen wat palletjes gezien en ik denk dat die bij jou wel eens kapot kunnen zijn gezien de vorm.
Hier eentje die het zou kunnen zijn maar er zijn meerdere verschillende van dergelijke palletjes (Engels: 'pawl') dus het kan ook een andere zijn.
http://www.fietsonderdelengroothandel.n ... p?pid=2183
Belangrijk is altijd de goede afstelling van de 'hoogte' van het schakelasje dat aan het kettinkje zit dat uit de naaf komt. Maar dat probleem met de 1e versnelling was daar bij mij toen niet meer mee te verhelpen.
Een paar maanden geleden heb ik overigens een compleet nieuw achterwiel gebouwd met een nieuwe SA naaf (XL-RD3) omdat van de oude Steelite één, en later een tweede spaakgat was doorgebroken in een flens. Bij de latere naven heeft men ook een bekende oude kinderziekte verholpen die NIG (No Inbetween Gear) heet waarbij je bij een stand tussen de 2e en 3e versnelling kon doortrappen.
Hier staan ook enkele palletjes. Daar heb ik toen ook de as en palletjes gekocht. Was toen onderdeel van een fietsenwinkel in Hoorn die ik ook aan de telefoon heb gehad maar de webshop schijnt daar ondertussen los van te staan.
https://www.allesvoordefiets.nl/zoeken/ ... her%20pal/