Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Tubus tara combinatie met racktime topit - Forum Wereldfietser

Tubus tara combinatie met racktime topit

Als je deze 2 wilt combineren lijkt het mij dat er 2 mogelijkheden zijn.

Optie 1: Eerst de racktime topit aan de voorvork, dan een vulbus aangezien de buis van de topit te dik is en dan de tubus tara. Deze optie wil ik liever vermijden want vulbussen maken de boel minder sterk.

Optie 2: De buis van de tubus tara waar je tassen aanhangen omdraaien zodat de 3 monteergaatjes naar boven wijzen en niet naar onder. Op deze manier kun je de topit dan met een klein beetje wringen rechtstreeks monteren.

Mijn vraag is nu: kun je die "draag" buis van de tubus tara omdraaien zonder dat de stevigheid in het gedrang komt? Aangezien de buis nu hangende kracht ipv duwende kracht geeft op de las van die 3 monteergaatjes.

Bedankt voor jullie reacties.
Geen van beide opties lijken me een goed idee, om de redenen die je zelf al aangeeft. Waarom niet een grote drager zoals de grote voordragers van Surly of Nitto? Dan weet je zeker dan het netjes zit en heel blijft. Heb je echt zoveel bagage bij je?
Dag Nosferatu

Bedoel je met optie 1 onderstaande voorbeeld?
Ik heb zo enkele jaren rondgefietst en hiermee geen problemen ondervonden.

Eerst racktime, vervolgens vulbusjes - rondellen. En dan de tubus...
Of het aangenaam fietst is een ander verhaal. Ik vond persoonlijk als ik het draagvlak van de racketime zwaar lade dat ik meer problemen ondervond met m'n fiets stabiel te houden bij sterke zijwind... voor lichte (slaapzak, enz...) geen probleem...

Mvg
Guy


Afbeelding
Terwijl ik zocht wat een racktime topit is, zag ik onder "Customers who bought this product also purchased" de Tubus Extension Adapter.

Is dat misschien wat?
Nosferatu schreef:Mijn vraag is nu: kun je die "draag" buis van de tubus tara omdraaien zonder dat de stevigheid in het gedrang komt? Aangezien de buis nu hangende kracht ipv duwende kracht geeft op de las van die 3 monteergaatjes.
Ik denk dat puur het effect hiervan niet groot is. Je kunt voor de veiligheid ook altijd nog een touwtje om de drager en vork winden. Het hangt er uiteraard ook van af hoe zwaar de tassen zijn die je er aan wilt hangen.
Ik vind het wel lastig om me zonder foto's voor te stellen hoe de rest van het hele samenstel er uit ziet.