Hallo,
herkent iemand het onderstaande verhaal? Heb je dit zelf al meegemaakt?
Vorig jaar (juli 2016) kocht ik in Frankrijk (Orléans) een nieuwe buitenband voor achteraan. De verkoper raadde me de Schwalbe Land Cruiser aan, omdat hij die op al zijn huurfietsen had staan. Tot dan had ik aan beide wielen de Schwalbe Marathon Plus, waar ik heel tevreden over ben.
De band gaf aanvankelijk geen problemen, ik heb er nadien probleemloos nog 900 km (oid) mee gereden.
In het najaar (november 2016) echter merkte ik dat de band zachter werd. Door hem weer hard te pompen, kon ik er weer even mee verder, maar twee weken later stond hij helemaal plat.
Vandaag (ja, het was winter in fietsland
) merk ik dat er aan de binnenkant van de Land Cruiser schijnbaar een metalen draadje naar buiten steekt (zie foto, al is het niet makkelijk te zien). Het doet me denken aan een stalen draadje dat de band moet verstevigen, maar nu gebroken is en naar buiten komt, waardoor het de binnenband beschadigt.

Heeft iemand dit ook al voorgehad?
In een ander item op dit forum (hier) lees ik "De maximaal toelaatbare spanning van deze banden is lager, in verband met een minder sterk karkas."
Zou het kunnen dat de Land Cruiser beschadigd is omdat ik hem even hard heb opgepompt dan de Marathon Plus? Of verslijt dat ding gewoon (véél) sneller?
Lieven
herkent iemand het onderstaande verhaal? Heb je dit zelf al meegemaakt?
Vorig jaar (juli 2016) kocht ik in Frankrijk (Orléans) een nieuwe buitenband voor achteraan. De verkoper raadde me de Schwalbe Land Cruiser aan, omdat hij die op al zijn huurfietsen had staan. Tot dan had ik aan beide wielen de Schwalbe Marathon Plus, waar ik heel tevreden over ben.
De band gaf aanvankelijk geen problemen, ik heb er nadien probleemloos nog 900 km (oid) mee gereden.
In het najaar (november 2016) echter merkte ik dat de band zachter werd. Door hem weer hard te pompen, kon ik er weer even mee verder, maar twee weken later stond hij helemaal plat.
Vandaag (ja, het was winter in fietsland


Heeft iemand dit ook al voorgehad?
In een ander item op dit forum (hier) lees ik "De maximaal toelaatbare spanning van deze banden is lager, in verband met een minder sterk karkas."
Zou het kunnen dat de Land Cruiser beschadigd is omdat ik hem even hard heb opgepompt dan de Marathon Plus? Of verslijt dat ding gewoon (véél) sneller?
Lieven